تظاهرات عظیم مردم اردن برای شکستن محاصره باریکه غزه+فیلم

جمعه 18 اسفند 1402 - 22:40

هزاران اردنی پس از نماز جمعه در راهپیمایی گسترده مردمی به دعوت «مجمع ملی حمایت از مقاومت و حفاظت از میهن» در مرکز شهر امان برای محکوم کردن نسل‌کشی مردم فلسطین مشارکت کردند.

العالم – اردن

هزاران اردنی ، در قلب امان، پایتخت اردن، گرد هم آمدند تا حمایت خود را از پایداری مردم فلسطین به طور کلی و نوار غزه به طور خاص اعلام کنند. شرکت کنندگان خواستار شکستن محاصره مسجد مبارک الاقصی و پایان دادن به جنگ گرسنگی در نوار غزه شدند.

سعد العلاویین، یکی از فعالان ابتکار ملی اردن به خبرنگار العالم گفت: «این فعالیت بخشی از مجموعه فعالیت‌هایی است که مردم اردن برای شکستن محاصره غزه و حمایت و کمک به مقاومت انجام می‌دهند. این مردم به اتفاق آرا از مردم فلسطین در غزه به ویژه حماسه طوفان الاقصی حمایت می کنند . نظام های عربی نیز باید برای شکستن محاصره غزه تلاش کنند از آنها نمی خواهیم از مقاومت حمایت کنند زیرا قادر به حمایت از مقاومت نیستند فقط محاصره را بشکنید زیرا گرسنگی یکی از روش های کثیف نظام سرمایه داری جهانی علیه مردم فلسطین است تا آنها را به تسلیم شدن وادارند.

مراد العضایله ، دبیرکل حزب جبهه عمل اسلامی اردن نیز به نوبه خود به خبرنگار العالم گفت: امروز سیل عظیم جمعیت در تظاهرات اردن به وضوح می گوید که مسجد الاقصی محاصره شده ، مسجد الاقصی یهودی شده ، مسجد الاقصی تقسیم شده، مسجد الاقصی در خطر است . بنابراین از دولت اردن می خواهیم که موضع واقعی و موثری اتخاذ کند. توافقات امروز باید به نفع و در حمایت از مسجدالاقصی باشد.

رالی الحروب، دبیرکل حزب کارگر اردن،گفت: ما به مردم خود در یمن که با توقیف خدمه کشتی و سپردن سرنوشتشان به گردان های القسام ، درود می فرستیم. و به آنان زنده باد می گوییم زیرا در این جنگ سربلندمان کردند و معلوم شد که آنها عرب های اصیل هستند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها