لحظه به لحظه با 155مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 155مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 19 اسفند 1402 - 08:24

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در 155 مین روز حملات خود به باریکه غزه و کرانه باختری، برج مسکونی المصری در مرکز رفح را در دو نوبت بمباران کردند در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که سه کودک دیگر در بیمارستان شفا در غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند و به این ترتیب شمار شهدای سوء تغذیه به ۲۳ نفر افزایش یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در دو نوبت برج مسکونی المصری در شهر رفح را بمباران کرده و آن را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد سه کودک دیگر در بیمارستان شفا در غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.

دکتر اشرف القدره اظهار داشت شمار شهدای سوء تغذیه در باریکه غزه به ۲۳ نفر افزایش یافته است.
جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 155مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:20 | ارتش صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی دیگر خود در جنوب غزه خبر داد

21:41 | تظاهرات گسترده اسرائیلی‌ها در تل‌آویو

تظاهرات کنندگان در خیابان کابلان در تل آویو خواستار انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

آن‌ها همچنین خواستار اقدام فوری برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند. (جزییات بیشتر)

فیلم

21:23 | ناظر حقوق بشر: زندان‌های رژیم صهیونیستی وحشتناک‌تر از گوانتانامو است

ناظر حقوق بشر اروپا و مدیترانه روز شنبه گزارش داد که اسیران و زندانیان فلسطینی از غزه از زمان آغاز جنگ در باریکه غزه در معرض قتل و شکنجه وحشیانه در بازداشتگاه‌های اسرائیل قرار گرفته‌اند. (جزییات بیشتر)

20:49 | هنیه اقدام فوری رهبران جهان اسلام برای توقف جنایات در غزه را خواستار شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز شنبه در پیامی به رهبران جهان اسلام، خواستار اقدام فوری آنها برای توقف جنگ در باریکه غزه در آستانه ماه رمضان شد. (جزییات بیشتر)

20:41 | نتانیاهو: هرگز توصیه‌های اخلاقی اردوغان را نمی‌پذیریم

اردوغان در اظهاراتی گفته بود نتانیاهو و کابینه‌اش نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان نازی‌های زمان ما از طریق جنایات علیه بشریت که در غزه مرتکب شدند، اضافه کردند.

20:11 | 90 درصد فلسطینیان باریکه غزه آواره شده اند

دفتر اطلاع رسانی دولت غزه اعلام کرد که جنگ و حملات مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان باریکه غزه باعث آوارگی 90 درصد اهالی آن شده است. (جزییات بیشتر)

18:12 | تصاویری از حمله موشکی از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی؛ سامانه‌های دفاعی فعال شدند.

فیلم

17:52 | مقاومت لبنان نیروهای اشغالگر اسرائیلی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در اطراف قلعه هونین در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

17:38 | تظاهرات در منچسترِ انگلیس در حمایت از فلسطین و غزه

فیلم

17:10 | گردان‌های قسام با انتشار تصاویری از اسرای اسرائیلی در غزه از کشته شدن آنها توسط سلاح‌های ارتش اشغالگر خبر داد

فیلم

17:01 | پاسخ پشیمان کننده مقاومت لبنان در صورت هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی

قدرت موشکی مقاومت فعلا در مرز بین لبنان و فلسطین اشغالی متمرکز است اما اگر رژیم صهیونیستی بخواهد دست به هر گونه حماقتی در زمینه توسعه جنگ بزند، بدون هیچ ملاحظه ای با پاسخ پشیمان کننده مواجه خواهد شد. (جزییات بیشتر)

15:31 | فعال حامی فلسطین نقاشی «آرتور بالفور» از عاملان شکل گیری اسراییل را پاره کرد

نقاشی «آرتور جیمز بالفور» که با اعلامیه شوم خود، نقشی اساسی در تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین و سلب حق مشروع فلسطینیان و آواره کردن آنها داشت، توسط یک فعال حامی ملت فلسطین در دانشگاه کمبریج انگلیس پاره شد. (جزییات بیشتر)

15:14 | پاسخ البرغوثی به لفاظی‌های وکیل آمریکایی درباره کشتار کودکان غزه

دبیرکل جنبش "طرح ابتکار ملی فلسطین" اظهارات وکیل آمریکایی، که کشتار کودکان در باریکه غزه از سوی رژیم اشغالگر را توجیه می‌کرد، به شدت محکوم کرد. (جزییات بیشتر)

15:02 | کاریکاتوری درباره تحریم برندهای حامی رژیم صهیونیستی

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در کاریکاتوری با موضوع مشارکت در قتل کودکان فلسطینی درصورت خرید کالا از شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی نوشت: آیا امروز خون آن ها را نوشیده‌اید؟

در این کاریکاتور، چند قوطی نوشابه با برندهای حامی رژیم‌صهیونیستی ترسیم شده است که روی هر یک از آن‌ها کودکی فلسطینی درحالی که طناب‌دار به گردنش آویخته شده، ایستاده است و درصورت برداشته‌شدن هر کدام از قوطی ها، زیر‌پای آن کودک، خالی می‌شود.

14:37 | چرا رژیم صهیونیستی برج مسکونی مرتفع رفح را منهدم کرد؟

خبرنگار شبکه خبری االعالم در دیر البلح غزه گزارش داد: رژیم صهیونیستی 20 دقیقه به ساکنان برج المصری مهلت داد، سپس در چهار نوبت آن را بمباران کرد. (جزییات بیشتر)

14:21 | انتقاد اردوغان از عملکرد جهان اسلام در قبال غزه

متأسفانه جهان اسلام با جمعیتی حدود دو میلیارد نفر نتوانسته وظیفه برادری در قبال مردم فلسطین را به بهترین نحو انجام دهد.

نتانیاهو و دولتش نام خود را در کنار هیتلر، موسولینی و استالین به عنوان نازی‌های زمان ما از طریق جنایات علیه بشریت که در غزه مرتکب شدند، اضافه کردند.

14:12 | پیام خبرنگار زن فلسطینی درباره کاشت نهال درخت زیتون توسط رهبر انقلاب(زیرنویس فارسی)

فل

14:07 | خاخام صهیونیست کشتار زنان و کودکان فلسطینی را اینگونه مشروع جلوه می دهد

همه آنها را باید بکشیم. نه فقط کسانی که به روی ما سلاح می گیرند که مشخص است زنان و کودکانشان را هم باید بکشیم. این نسلی است که در آینده می خواهد ما را بکشد و این زنانی هستند که چنین کودکانی به دنیا می آورند.

فیلم

13:58 | سقوط دوباره صندوق‌های کمک‌ بر سر مردم غزه که به شهادت و زخمی شدن شماری از آنها منجر شد

فیلم

13:44 | حمله راکتی مقاومت به نیروهای اشغالگر در محله الزیتون

گروهان‌های قدس اعلام کرد در عملیاتی مشترک با گردان‌های مجاهدین و نیروهای عبدالقادر حسینی نظامیان و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در محله الزیتون در شهر غزه با راکت‌های کوتاه برد 107 هدف قرار داده است.

13:00 |تازه‌ترین آمار شهدای غزه

- وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 30960 شهید و 72524 مجروح رسیده است.

- رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 10 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 82 نفر به شهادت رسیده و 122 نفر مجروح شده‌اند.

- 72 درصد از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه زن و کودک هستند.

12:40 | ویدیویی از تخریب بخش اورژانس بیمارستان ناصر در خان‌یونس توسط نظامیان صهیونیست

1

12:34 | شهرک نشینان سنگ قبر و اطلاعات متوفیان را در مقبره باب الرحمه در کنار دیوار شرقی مسجد الاقصی تخریب کردند

1

11:50 | ویدیوی طعنه‌آمیز ترامپ علیه بایدن

ترامپ در ویدیویی با "فیلترهای" طعنه‌آمیز برای صورت بایدن( دماغ پینوکیو) او را به دروغگویی در کنگره متهم کرد.

1

11:21 | حمله موشکی حزب‌الله به پایگاه صهیونیست‌ها؛ حزب‌الله لبنان: رزمندگان مقاومت امروز پایگاه «البغدادی» رژیم صهیونیستی را با موشک برکان هدف قرار دادند و موشک‌ مستقیما به هدف اصابت کرد.

11:02 | شهادت بیش از 9 هزار زن فلسطینی در جنگ غزه از سوی اشغالگران صهیونیست

10:40 | رژیم صهیونیستی به دنبال تسلیح برخی شهروندان فلسطینی در غزه است

در حالی‌که گزارش‌ها از جان باختن ده‌ها فلسطینی در باریکه غزه در جریان دریافت کمک‌های غذایی ارسالی به این باریکه و تیراندازی نظامیان اشغالگر به سمت آنها حکایت دارد، گفته می شود رژیم صهیونیستی به دنبال تسلیح برخی از شهروندان فلسطینی غزه، با هدف ادعایی محافظت از کامیون‌های امدادی است. (جزییات بیشتر)

10:20 | شعری که ابوعبیده سخنگوی گردان‌های قسام خواند

"تویی که در حرمین مشغول عبادتی و سرت به عبادت گرم است؛ تویی که صورتت را با اشک رنگین می کنی اگر خوب نگاه کنی می بینی که ما گریبانمان را با خونمان رنگین کرده‌ایم".

1

09:52 | میکروفون باز، تنش بین بایدن و نتانیاهو را فاش کرد+ فیلم

ارسال کمک‌های بشردوستانه به باریکه غزه، که رژیم اشغالگر در روند آن سنگ‌اندازی می‌کند به تنش‌ها میان این رژیم و واشنگتن دامن زده است.(جزییات بیشتر)

09:43 | ویدیویی از حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پالایشگاه نفت حیفا در فلسطین اشغالی

1

09:13 | تصاویری از ویرانی برج مسکونی المصری در شهر رفح که توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد

1

09:09 |حمله راکتی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست در غزه؛نیروهای مقاومت فلسطین اعلام کردند که مواضع نیروهای اشغالگر در شرق جبالیا واقع در باریکه غزه را هدف حمله راکتی قرار داده‌اند.(جزییات بیشتر)

08:21 |شهادت یک کودک دیگر در غزه به‌ دلیل گرسنگی

- کودک دیگری به نام محمد الرفاتی از شهر غزه به دلیل سوء تغذیه ناشی از محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی، به شهات رسید.

1

08:03 | اسرائیل کارمندان آنروا را مجبور کرده به دروغ اعتراف کنند با حماس در ارتباط بودند

- خبرگزاری رویترز به نقل از گزارش آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی برخی کارمندان این آژانس را وادار کرده به دروغ اعتراف کنند که با حماس در ارتباط بوده‌اند.

- آنروا بیان کرد که تصمیم دارد این گزارش را به آژانس‌ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل در داخل و خارج که مسئول مستندسازی موارد نقض حقوق بشر هستند، ارائه دهد.

- این آژانس وابسته به سازمان ملل در گزارش خود آورده است که رژیم صهیونیستی کارمندان این آژانس را مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و آن‌ها را تهدید به غرق کردن کرده است.

07:56 | بمباران برج مسکونی المصری در شهر رفح توسط جنگنده‌های اسرائیلی

07:47 | تظاهرات در نیویورک برای پایان دادن به جنگ و نسل کشی در غزه

1

07:12 | درگیری مسلحانه مقاومت با اشغالگران صهیونیست در قلقیلیه

منابع محلی از درگیری مسلحانه نیروهای مقاومت با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در شهر قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها