«بندر بایدن»؛ طرح کوچاندن اجباری فلسطینیان غزه از طریق دریا

«بندر بایدن»؛ طرح کوچاندن اجباری فلسطینیان غزه از طریق دریا
شنبه 19 اسفند 1402 - 22:37

خبر: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ارتش این کشور بندری موقت در ساحل غزه برای ارسال کمک های بشردوستانه از طریق دریا می سازد.

العالم – یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

آنچه قابل توجه است این است که ابتکار به اصطلاح بشردوستانه جو بایدن رییس جمهور آمریکا، با استقبال رژیم صهیونیستی و انگلستان مواجه شده که پرسش های زیادی درباره هدف واقعی از تأسیس این بندر مطرح کرده است، زیرا این سه رژیم عامل گرسنگی کودکان و اهالی غزه بوده و تاکنون با آتش بس و بازگشایی گذرگاه های زمینی مخالفت کرده اند.

هیچ انسان عاقلی وجود ندارد که بتواند باور کند بایدن انسانیت دارد در حالی که از بسته بودن گذرگاه های اسرائیلی و مصری با غزه از سال 2007 تاکنون حمایت کرده است.

یا از سیاست اسرائیل در زمینه گرسنه نگه داشتن مردم غزه حمایت کرده که هدف از آن در هم شکستن اراده مردم فلسطین و وادار کردن اهالی این منطقه به مهاجرت و ترک وطن است.

وقتی یوآف گالانت وزیر جنگ اسرائیل، فلسطینیان را حیوانات انسان نما نامید و آب، برق، دارو و غذا را از آنان قطع کرد، وجدان بایدن کجا بود؟ بایدن گرسنگی دو میلیون فلسطینی، مرگ کودکان بر اثر گرسنگی، شهادت 31 هزار فلسطینی و زخمی شدن صد هزار فلسطینی را دید اما هیچ کاری برای توقف آن نکرد.

لذا طرح وی برای احداث بندر یا پرتاب غذا از طریق هوا نه به خاطر انگیزه های انسان دوستانه بلکه برای استفاده تبلیغاتی در انتخابات آتی ریاست جمهوری است.

اقدام آمریکا در زمینه احداث بندر یا پرتاب کمک از طریق هوا و با چتر، فقط باعث استمرار گرسنگی می شود نه پایان دادن آن به این دلیل که کشتی‌هایی که قرار است وارد این بندر شوند، ابتدا باید به بندر اسرائیلی «اسدود» بروند تا بررسی شوند، سپس تحت کنترل نیروی دریایی «اسرائیل» به طرف غزه حرکت کنند. نکته اینجاست که پیش از آن، بازرسان اسرائیلی در بندر لارناکای قبرس حضور خواهند داشت تا محموله‌های کمک های انسانی را که قرار است به غزه برسند، بررسی کنند.

این اقدام به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد تا کنترل جریان را به بهانه بررسی‌های امنیتی در دست بگیرد که به معنای استمرار گرسنگی در غزه است.

به همین دلیل کارشناسان نسبت به توافق آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی برای احداث این بندر هشدار می دهند چرا که فلسطینیانی که به جنوب غزه پناه برده بودند به خاطر بمباران و گرسنگی مجبور به مهاجرت شدند و راهی جز فرار به رفح به عنوان آخرین منطقه امن باقیمانده در غزه نیافتند.

اما طرح کوچاندن فلسطینیان از طریق دریا نیز همانند طرح کوچاندن اجباری آنها از طریق حمله زمینی، با شکست مواجه خواهد شد و مقاومت قهرمانانه در غزه و پایداری افسانه‌ای مردم فلسطین در نهایت بایدن را به پذیرش آتش بس مجبور خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها