سناتور آمریکایی تعلیق کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را خواستار شد/ انتقاد از مشارکت واشنگتن در کشتار کودکان غزه

سناتور آمریکایی تعلیق کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی را خواستار شد/ انتقاد از مشارکت واشنگتن در کشتار کودکان غزه
دوشنبه 21 اسفند 1402 - 10:52

سناتور دموکرات آمریکایی با انتقاد از مشارکت کشورش در کشتار کودکان غزه، خواستار تعلیق کمک‌های مالی و نظامی دولت واشنگتن به رژیم صهیونیستی شد.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، "برنی سندرز" سناتور دموکرات آمریکایی، روز گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون "سی بی اس" اظهار داشت: آنچه امروز در غزه شاهد آن هستیم به معنای واقعی کلمه، یک بحران بی‌سابقه است و محدود به کشته شدن ۳۰ هزار نفر نیست که افزون بر ۶۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد بلکه ما در حال بررسی این احتمال هستیم که صدها هزار کودک از گرسنگی بمیرند و ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند در این کشتار جمعی کودکان شریک باشد.

سندرز ادامه داد: بنابراین، گفت‌وگو با "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل برای تحت فشار قرار دادن او تنها راه‌حل است اما نکته اینجاست که ما سال به سال، میلیاردها دلار کمک نظامی به کابیته اسرائیل تقدیم می‌کنیم در حالی‌که یک گروه راست‌افراطی قدرت را به دست گرفته است.

این سناتور ارشد آمریکایی افزود: برنامه‌هایی برای ارائه ۱۰ میلیارد دیگر کمک نظامی بدون محدودیت به نتانیاهو وجود دارد، چه می‌توانید به نتانیاهو بگویید؟ کشتار را متوقف کن و اجازه ورود سیل عظیم کمک‌های بشردوستانه‌ای را بده که برای سیر کردن کودکان گرسنه نیاز داریم.

او گفت: نامه‌ای به رئیس‌جمهور(‌بایدن) نوشتیم و این که محرز است اسرائیل قانون را زیر پا می‌گذارد و توقف کمک‌های انسانی آمریکا- به فلسطینیان- نقض قانون است ؛ این باید روشن شود که دیگر پولی برای ماشین جنگی نتانیاهو برای کشتن کودکان فلسطینی وجود ندارد، معتقدم این کار درستی است که باید انجام شود.

نشریه آمریکایی "واشنگتن پست" اخیراً فاش کرد که کاخ سفید از زمان آغاز جنگ غزه، بیش از ۱۰۰ محموله تسلیحاتی محرمانه به اسراییل ارسال کرده که شامل موشک‌های هدایت شونده نقطه‌زن، بمب‌های با قطر کوچک، بمب‌های سنگر شکن، سلاح‌های گرم و سایر سلاح‌ها و مهمات نظامی است.

قابل ذکر است بخش زیادی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه با بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی انجام گرفته است.

پربیننده ترین خبرها