آنروا: «اسرائیل» ورود اقلام حیاتی به غزه را ممنوع کرد

آنروا: «اسرائیل» ورود اقلام حیاتی به غزه را ممنوع کرد
چهارشنبه 23 اسفند 1402 - 07:17

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، گفت که رژیم اشغالگر ورود کمک‌های حیاتی به غزه را ممنوع کرده است و کامیون حاوی لوازم تنفس مصنوعی و داروهای سرطان را به دلیل وجود قیچی‌های پزشکی، بازگرداند.

العالم - فلسطین اشغالی

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) در پستی در حساب کاربری خود در پلتفرم X اعلام کرد که همه ساکنان غزه برای بقای خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند. کمک‌های ارسالی خیلی کم است و محدودیت‌ها مرتب در حال افزایش است.

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی توضیح داد: «یک کامیون حامل کمک به دلیل وجود قیچی در کیت‌های پزشکی برای کودکان، بازگردانده شد.» وی ادامه داد: «قیچی‌های پزشکی هم اکنون به فهرست بلندبالای اقلام ممنوعه اضافه شده و بازرسان اسرائیلی علت اعمال محدودیت را کاربرد دوگانه آن‌ها عنوان کردند.»

وی تصریح کرد: «این فهرست شامل مواد اولیه برای نجات بیماران از جمله داروهای بیهوشی، چراغ‌های خورشیدی، لوازم تنفس مصنوعی، کپسول اکسیژن، ونتیلاتورها، قرص‌های تصفیه آب، داروهای سرطان و لوازم زایمان است.»

فیلیپ لازارینی، تاکید کرد که روند اجازه عبور کمک‌های بشردوستانه و تحویل مایحتاج اولیه و حیاتی باید تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: زندگی دو میلیون نفر به این کمک‌ها وابسته است و زمانی برای تلف کردن وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها