یونیفل: شلیک تانک اسرائیلی باعث کشته شدن خبرنگار رویترز شد

یونیفل: شلیک تانک اسرائیلی باعث کشته شدن خبرنگار رویترز شد
پنج‌شنبه 24 اسفند 1402 - 11:08

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) اعلام کرد که خبرنگار ۳۷ ساله رویترز بر اثر شلیک تانک رژیم صهیونیستی کشته شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

یونیفل اعلام کرد که «عصام عبدالله» خبرنگار لبنانی رویترز ۱۳ اکتبر گذشته(۲۱ مهر ) بر اثر شلیک دو گلوله ۱۲۰ میلی متری از یک تانک اسرائیلی کشته شده است.

بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده از سوی یونیفل، تانک اسرائیلی به سوی گروهی که کاملا مشخص بود، خبرنگار هستند، شلیک کرده و این خبرنگار را کشته شده است.

این تحقیقات همچنین نشان می دهد، ۴۰ دقیقه قبل از شلیک تانک رژیم صهیونیستی به سوی محل استقرار خبرنگاران، هیچ تبادل آتش و درگیری در این بخش از نوار مرزی ثبت نشده است.

یونیفل اعلام کرد: بر اساس قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، شلیک به سمت غیرنظامیان و به ویژه خبرنگارانی که هویت آنها کاملا قابل تشخیص است، مصداق نقض قوانین بین المللی و ارزیابی ما گواه این است که در زمان وقوع این حادثه، هیچ درگیری در خط آبی وجود نداشته و دلیل شلیک به سمت خبرنگاران، نامشخص است.

در این حادثه، عصام عبدالله بر اثر گلوله تانک رژیم صهیونیستی کشته و ۶ خبرنگار دیگر نیز زخمی شده بودند.

این در حالی است که «الساندرا گالونی» سردبیر ارشد رویترز از تل آویو خواست که درباره علت این حمله که توضیح داده و عاملان را مجازات کند.

در همین حال، دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که گزارش تحقیقات یونیفل در روز ۲۸ فوریه(۹ اسفندماه) به مقر سازمان ملل در نیویورک ارسال و نسخه ای از آن نیز به ارتش لبنان و رژیم صهیونیستی داده شده است.

از آغاز جنگ غزه تاکنون ۱۳۳ نفر از اصحاب رسانه به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

چندی پیش «لؤلؤ الخاطر» وزیر همکاری بین‌المللی قطر با ابراز تأسف از اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در هدف قراردادن خبرنگاران گفت: اسرائیل در هدف قرار دادن خبرنگاران و کشتن آن‌ها رکورد زده است.

پربیننده ترین خبرها