کدام کشورها سوخت جنگنده‌های اسرائیل برای بمباران غزه را تامین می‌کنند

کدام کشورها سوخت جنگنده‌های اسرائیل برای بمباران غزه را تامین می‌کنند
شنبه 26 اسفند 1402 - 12:11

یک گزارش پژوهشی که از سوی سازمان «تغییر نفت» انجام شده، نشان می‌دهد که برخی کشورها از جمله عربستان سعودی در تامین سوخت جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، که برای ششمین ماه متوالی باریکه غزه را آماج حملات قرار داده، مشارکت دارند.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر گزارش "عربی ۲۱"، سازمان "تغییر نفت "( Oil Change International) در گزارش خود بر نقش ویرانگر نفت در دامن زدن به نسل‌کشی بی‌وقفه علیه ملت فلسطین اشاره و تأکید کرده است:‌ کشورها و شرکت‌هایی که منابع سوخت آنها بحران انسانی در غزه را تداوم می‌بخشد می‌توانند با بستن این شیرها، به برقراری آتش‌بس در این باریکه کمک کنند.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده در صدر فهرست صادرکنندگان عمده نفت به ارتش اشغالگر برای تامین سوخت هواپیماهای جنگی‌اش، قرار دارد. برزیل و پادشاهی سعودی نیز در تامین سوخت ماشین جنگی رژیم اشغالگر مشارکت دارند و "اسرائیل محموله‌های نسبتاً کوچک نفتی اما به صورت منظم را از طریق خط لوله "SUMED" دریافت می‌کند که میزبان نفت خام از عربستان سعودی، امارات، عراق و مصر است.

این گزارش تأکید می کند که "کشورها و شرکت‌هایی که به تامین سوخت برای اسرائیل ادامه می‌دهند در تثبیت خشونت و ظلم مستمر علیه ملت فلسطین نقش دارند".

"آلی روزنبلوت" مدیر برنامه بین‌المللی سازمان مذکور در ایالات متحده گفته است:‌ "کشورها و شرکت‌های نفتی بزرگی که به ماشین جنگی اسرائیل سوخت‌رسانی می‌کنند و صدها قرارداد تسلیحاتی با این رژیم بسته‌اند در نسل‌کشی مداوم ملت فلسطین شریک هستند و به‌ویژه ایالات متحده به خاطر نقض احتمالی قوانین بین‌المللی بایستی پاسخگو باشد".

پربیننده ترین خبرها