واکنش ظریف به مسدودسازی اینستاگرام سایت رهبر انقلاب؛

آزادی بیان در غرب تا وقتی وجود دارد که آن مسئله برایشان تهدید جدی نیست

شنبه 26 اسفند 1402 - 14:32

بیانیه‌های غربی‌ها درباره آزادی بیان غالباً تلاش‌هایی برای تحمیل تمایلات سیاسی خاص و ترویج برخی تمایلات سیاسی خاص بوده است و هیچ‌وقت حقیقتاً به معنی آزادی بیان و ابراز اندیشه نبوده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

بنابر گزارش کانال رهبر انقلاب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با تهران‌تایمز در پاسخ به سوالی درباره اقدام کمپانی متا در مسدودسازی حساب اینستاگرام سایت رهبر انقلاب گفت: بیانیه‌های غربی‌ها درباره آزادی بیان غالباً تلاش‌هایی برای تحمیل تمایلات سیاسی خاص و ترویج برخی تمایلات سیاسی خاص بوده است و هیچ‌وقت حقیقتاً به معنی آزادی بیان و ابراز اندیشه نبوده است.

و افزود: درجه تحمل حمایت از فلسطین در حاکمیت آمریکا در قضیه نحوه برخورد با روسای دانشگاه‌های مختلف که اجازه حمایت از فلسطین را در دانشگاه‌های خود داده بودند، به بوته آزمایش گذاشته شد. چه اینکه انواع فشارهای رسانه‌ای به این روسای دانشگاه‌ها وارد آمد تا جایی‌که رئیس دانشگاه هاروارد مجبور به استعفا شد.

ظریف گفت: غرب از ابزارهای مختلفی برای محدود کردن آزادی ابراز اندیشه و آزادی بیان استفاده می‌کند، در حالی‌که همچنان مدعی حمایت از این مسائل است.

وی خاطرنشان کرد، ماهایی که در معرض دانشگاه‌های غربی و جامعه غربی بوده‌ایم، به خوبی می‌دانیم که وقتی مسائل جدی می‌شود و دولت‌ها می‌فهمند این آزادی در مقابل منافع حیاتی آنها قرار دارد، اینجاست که این دولت‌ها محدودیتی را به معرض اجرا می‌گذارند.

ظریف گفت: اخیراً ترامپ گفته که اگر رئیس‌جمهور شوم، جلوی حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی را خواهد گرفت و هر دانشجوی خارجی را که از آرمان فلسطین حمایت کند، از دانشگاه‌های آمریکایی اخراج خواهم کرد. این نوع رفتاری است که ما از مقامات مختلف در غرب دیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد، همین الان در بعضی کشورهای اروپایی حمایت از فلسطین غیرقانونی قلمداد شده و مستوجب مجازات است، که اساساً این کار نوعی توهین و تجاوز به آزادی بیان و آزادی ابراز اندیشه است. حتی اجازه نمی‌دهند شهروندان خودشان با نسل‌کشی اسرائیل ابراز مخالفت کنند.

پربیننده ترین خبرها