سرتیپ سابق ارتش اشغالگر: نمی‌توان به دروغ گفتن ادامه داد؛ جنگ علیه غزه را باختیم

سرتیپ سابق ارتش اشغالگر: نمی‌توان به دروغ گفتن ادامه داد؛ جنگ علیه غزه را باختیم
يکشنبه 27 اسفند 1402 - 20:26

یک سرتیپ بازنشسته ارتش اشغالگر گفت: ما جنگ با حماس در باریکه غزه را باختیم و جبهه داخلی برای جنگ منطقه‌ای گسترده آمادگی ندارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

اسحاق بریک سرتیپ بازنشسته ارتش اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه معاریو گفت: نمی‌توان برای مدت طولانی به مردم دروغ گفت.

وی هشدار داد که جبهه داخلی برای جنگ منطقه‌ای که هزاران برابر دشوارتر و خطرناک‌تر از باریکه غزه است، آمادگی ندارد.

این سرتیپ سابق صهیونیست اظهار داشت: نظامیان ما هنگام ورود به خانه‌های بمب‌گذاری شده، هر روز کشته می‌شوند و یا به شدت زخمی می‌شوند.

وی گفت: هالوی رئیس ستاد ارتش عملا از مدتها پیش کنترل اوضاع را از دست داده است، رئیس ستاد ارتش شکست خورده است و این خطرناک‌ترین رسوایی از زمان تاسیس ارتش و از زمان تاسیس اسرائیل به شمار می‌آید.

اسحاق بریک گفت: در صورتی که سطوح نظامی و سیاسی به همین منوال ادامه دهند، ما خود را در وضعیتی بسیار بدتر از شرایط قبل از حمله به باریکه غزه خواهیم دید، در این صورت ما قادر به سرنگونی حماس و بازگرداندن اسرا نخواهیم بود و بهای سنگینی بابت از دست دادن سربازان خود حتی در مناطقی که اعلام کردیم آنها را تحت کنترل درآورده‌ایم، خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: ما جنگ با حماس را باختیم. همانطور که متحدان خود در جهان را نیز از دست دادیم. هدف نابودی کامل حماس از لیست برنامه‌ها از میان برداشته شد و ما اسرا را نیز باز پس نگرفتیم.

سرتیپ سابق ارتش اشغالگر تاکید کرد که اگر شماری از اسرا را آزاد نکنیم این بدترین شکست در تاریخ جنگ‌های اسرائیل به شمار خواهد آمد خواه از لحاظ ضربه سهمگینی که در 7 اکتبر از حماس متحمل شدیم و یا از لحاظ شکست در جنگ در باریکه غزه.

پربیننده ترین خبرها