نگرانی صهیونیست‌ها از توانمندی‌های پهپاد ایرانی «غزه»

نگرانی صهیونیست‌ها از توانمندی‌های پهپاد ایرانی «غزه»
دوشنبه 6 فروردين 1403 - 17:57

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به مسافتی که پهپاد غزه طی می‌کند، اعلام کرد که این پهپاد ایرانی که بمب هم حمل می‌کند، می‌تواند به اراضی اشغالی برسد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی از رونمایی ایران از پهپاد جدیدی به نام «غزه» نوشت که این پهپاد قادر است حدود ۱۳ بمب را حمل کند و مجهز به موتور جت است که می‌تواند آن را تا مسافت‌های بیش از هزاران کیلومتری پیش ببرد. این مسافتی است که اراضی اشغالی نیز شامل آن می‌شود.

براساس گزارش المیادین، این روزنامه صهیونیستی در ادامه اعلام کرد که این پهپاد جدید نسخه پیشرفته «شاهد ۱۲۹» است که اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۲ معرفی شد. پهپاد غزه می‌تواند بیش از ۸ بمب حمل کند و این بمب‌ها برای هدف قرار دادن اهداف متحرک و ثابت طراحی شده‌اند.

جروزالم پست پهپاد جدید را ابزار جنگی جدید ایران توصیف کرد و اعلام کرد که این پهپاد «دومین پهپاد پس از کرار» است که قادر به حمل موشک‌های سدید-۱ است.

شایان ذکر است که ایران حدود ۴۰ مدل پهپاد دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «ابابیل، کمان، کیان، مهاجر و شاهد» اشاره کرد. شاهد ۱۲۶ یکی از کارآمدترین پهپاد‌های ایرانی است.

پهپاد غزه آخرین نسخه شاهد ۱۴۹ است که از سال گذشته وارد خدمت شد و می‌تواند ۳۵ ساعت مداوم با برد بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر پرواز کند و سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و می‌تواند تعداد زیادی موشک و بمب به اضافه ۵۰۰ کیلوگرم تجهیزات فنی و الکترونیکی را حمله کند.

پربیننده ترین خبرها