واکنش بین‌المللی به قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه

واکنش بین‌المللی به قتل کارمندان سازمان «آشپزخانه جهانی» در غزه
سه شنبه 14 فروردين 1403 - 16:06

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نسبت به کشتار امدادگران سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه ابراز خشم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه اظهار داشت: علیرغم صحبت از آتش‌بس، جنگ بهترین‌ها را از ما می‌گیرد و نمی‌توان از اقدامات کسانی که پشت این کشتارها هستند دفاع کرد.

همچنین مدیر بخش اسرائیل و فلسطین در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد: بیش از ۱۷۰ امدادگر در غزه کشته شده‌اند و این هدف ‌گیری‌ها باید متوقف شوند.

وی افزود: هرکسی که به فلسطینیان در غزه کمک کند در خطر کشته شدن است. اسرائیل تصمیم گرفت کاروان امدادگران را با وجود اطلاع از تحرکات آن بمباران کند.

کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد که از کشته شدن هفت امدادگر در غزه پس از بمباران کاروان آنها توسط نیروهای اسرائیلی متاسف شده‌اند.

سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی توضیح داد که هفت کشته از استرالیا، لهستان و بریتانیا بوده و برخی از آنها دارای تابعیت دوگانه از آمریکا، کانادا و فلسطین بودند.

سازمان امدادرسانی آشپرخانه مرکزی جهانی که دفتر آن در آمریکا قرار دارد، پیشتر اعلام کرد پس از کشته شدن هفت تن از کارمندانش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز باریکه غزه، فعالیت‌هایش در منطقه به حالت تعلیق درآمدند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها