امدادگران قربانیان حملات وحشیانه صهیونیستی در غزه!

سه شنبه 14 فروردين 1403 - 22:38

رژیم اشغالگر صهیونیستی در باریکه غزه ده ها هزار تن را به شهادت رسانده و مجروح کرده و با وجود اینکه اکثر قربانیان از زنان و کودکان هستند، این رژیم از کشتن پرسنل پزشکی و امداد رسانی و کارکنان سازمان های بین المللی و بشردوستانه نیز ابایی نداشته است.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

بنا بر گزارش های ثبت شده تاکنون، از هفتم اکتبر بیش از ۱۹۶ تن از نیروهای امدادرسان در غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» درپی هدف قرار داده شدن ۷ تن از نیروهایش توسط جنگنده های صهیونیستی و به شهادت رسیدن آنها، فعالیت خود در غزه را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان مردم نهاد اعلام کرد که علیرغم هماهنگی با ارتش رژیم صهیونیستی، کاروان امدادرسانی به غزه متشکل از ۳ خودرو هنگام خروج از انباری در دیرالبلح پس از تخلیه بیش از ۱۰۰ تن مواد غذایی که از راه دریایی به غزه رسیده بود، مورد حمله جنگنده های صهیونیست قرار گرفت.

جمعیت هلال احمر فلسطین اظهار داشت که پس از عملیاتی دشوار و چندساعته پیکر هر هفت نفر که اتباع کشورهای استرالیا، لهستان، انگلستان، فلسطین، آمریکا و کانادا بودند، از محل وقوع این جنایت خارج شد.

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس در واکنش به این رویداد، ضمن تاکید بر اینکه افراد مزبور درحال رساندن کمک های حیاتی آنهم به کسانی بودند که بیشترین نیاز را به آن داشتند، از رژیم صهیونیستی خواستار شد که درخصوص حمله صورت گرفته به آنها توضیحاتی کامل و شفاف ارائه کند.

آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به نوبه خود از رژیم صهیونیستی خواستار شد که ضمن اجرای تحقیق سریع درخصوص این رویداد، از کارکنان سازمان های کمک رسانی بشردوستانه آن هم درحال کمک رسانی به محتاج ترین افراد به آن، حمایت کند.

آنتونی آلبانیزی نخست وزیر استرالیا این جنایت را یک تراژدی خواند که به هیچ وجه نباید اتفاق می افتاد و خواستار پاسخگوی رژیم صهیونیستی به آن شد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز از رژیم صهیونیستی خواستار شد که در اسرع وقت درخصوص این حمله وحشیانه توضیح دهد.

رئیس جمهور قبرس نیز خواستار اجرای تحقیق فوری و همچنین تلاش مضاعف برای کمک رسانی به غزه شد.

دولت لهستان نیز این جنایت را یک تراژدی خوانده و از رژیم صهیونیستی خواستار ارائه توضیح فوری دراین باره شد.

پربیننده ترین خبرها