سوریه: تجاوز وحشیانه اسرائیل به کنسولگری ایران با حمایت کور آمریکا صورت گرفت

سوریه: تجاوز وحشیانه اسرائیل به کنسولگری ایران با حمایت کور آمریکا صورت گرفت
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 01:46

سفیر سوریه در سازمان ملل با محکوم کردن تجاوزات رژیم اسرائیل اعلام کرد که «تجاوز وحشیانه» این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق با حمایت کور آمریکا صورت گرفت.

العالم-سوریه

«قصی الضحاک» سفیر و نماینده سوریه در سازمان ملل که عصر سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه سخن می گفت، افزود: اسرائیل «در روز روشن» دیروز کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد

سفیر سوریه در سازمان ملل گفت: «ساختمان کنسولگری ایران در یک منطقه پرجمعیت واقع شده است، این ساختمان مملو از غیرنظامیان است و تنها چند کیلومتر با نمایندگی‌های خارجی، دیپلماتیک، و سازمان‌های بین‌المللی از جمله برنامه جهانی غذا فاصله دارد».

او افزود که این «تجاوز وحشیانه» منجر به تخریب کل ساختمان و زخمی شدن همه افراد داخل آن شد. «روزانه هزاران غیرنظامی از این منطقه عبور می کنند

الضحاک ادامه داد که حمله به کنسولگری ایران در دمشق «بخش دیگری از مجموعه حملات اسرائیل علیه» سوریه است.

اسرائیل از ۷ اکتبر چندین حمله موشکی به دو فرودگاه اصلی سوریه در دمشق و شهر شمالی حلب انجام داده است. همچنین این رژیم ادعا کرده که مواضع نظامی ایران در سوریه را هدف قرار داده است.

سفیر سوریه ادامه داد: دمشق تاکید می‌کند که حملات اسرائیل، ما را از گزینه‌ها و مواضع ملی و قاطعانه خود در حمایت از حقوق مردم فلسطین و بازگرداندن جولان اشغالی نمی‌تواند منصرف کند.

او گفت: حمایت آمریکا از اشغالگری اسرائیل، این رژیم را قادر به ارتکاب وحشتناک‌ترین جنایات کرده است که آخرین آن جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

سفیر سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: همزمانی حملات اسرائیل با حملات سازمان‌های تروریستی بار دیگر بر هماهنگی مستمر و تقسیم نقش‌ها بین رژیم اشغالگر اسرائیل و ابزارهای تروریستی آن صحه می‌گذارد.

پربیننده ترین خبرها