لحظه به لحظه با 180مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 180مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
چهارشنبه 15 فروردين 1403 - 09:25

رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در 180 روز حملات مستمر به غزه و کرانه باختری فلسطین، همچنان در مقابل چشم جهانیان در حال کشتار فلسطینیان از جمله زنان و کودکان، حمله به بیمارستان ها، زیرساخت ها و منازل مسکونی و حملات به سازمان های بین اللملی بشردوستانه و امدادی است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به دنبال جنایتگری رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن سازمان های بشردوستانه از جمله سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی، این سازمان روز سه شنبه (14 فروردین ماه) در بیانیه ای در خصوص این واقعه روشنگری و اعلام کرد: تیم ما با دو خودروی زرهی و یک خودروی دیگر که آرم سازمان ما بر آن حک شده است، در یک منطقه عاری از سلاح حرکت می‌کرد. با وجود هماهنگی با ارتش اسرائیل، زمانی که مواد غذایی را در «دیرالبلح» خالی کرده و در حال بازگشت بودیم، در معرض بمباران قرار گرفتیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: این حمله نه تنها علیه سازمان ما، بلکه علیه تمام نهادهای بشردوستانه بود. هفت نفر کشته شده از استرالیا، لهستان و انگلیس بودند و تابعیت آمریکا، کانادا و فلسطین را نیز داشتند. عملیات خود را موقتا و فورا در منطقه متوقف خواهیم کرد و درباره آینده فعالیت‌مان به‌زودی تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این اقدام رژیم صهیونیستی صدور بیانیه های بین المللی در محکومیت حمله تروریستی ارتش اشغالگر علیه کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» را که به کشته شدن هفت تن از آنان در دیرالبلاح منجر شد، به دنبال داشت.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا، روز چهارشنبه از کشته شدن هفت امدادگر از جمله یک شهروند استرالیایی در حمله هوایی اسرائیل در نوار غزه، به همتای اسرائیلی خود، بنیامین نتانیاهو، ابراز "خشم" کرد.

آلبانیز گفت: «من به نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور خیلی واضح گفتم که استرالیایی‌ها از این فاجعه خشمگین هستند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز دیروز (سه‌شنبه) کشته شدن تعدادی از کارکنان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهانی» در پی حمله رژیم صهیونیستی به مرکز غزه را محکوم کرد.

رژیم صهیونیستی همچنین در اقدام جنایتکارانه دیگر و مغایر با کنوانسیون وین و مقررات بین المللی، عصر دوشنبه (13 فروردین ماه) با حمله هوایی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق 13 نفر از جمله 7 مستشار نظامی ایرانی و 6 شهروند سوری را به شهادت رساند که با واکنش کشورهای مختلف مواجه شد درهمین حال در نشست دیروز (سه شنبه به وقت محلی) شورای امنیت اکثریت اعضای این شورا با قاطعیت این حمله را محکوم کرده و نیز خواستار توقف جنایتگری رژیم صهیونیسی درغزه شدند.

درهمین حال وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز (سه شنبه) از افزایش شمار کشته شدگان جنگ اسرائیل در باریکه غزه از 7 اکتبر به 32916 شهید و 75494 مجروح از جمله 6050 دانش آموز خبر داد. 408 مدرسه از ابتدای جنگ بمباران و تخریب شده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


لحظه به لحظه با 180مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:11 | مقاومت اسلامی عراق ویدیویی از حمله اخیر به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

فیلم

21:50 | مفتی یمن: روز قدس عرصه جنگ شناختی مسلمانان با رژیم صهیونیستی است

مفتی کشور یمن و رئیس انجمن علمای یمن گفت: اهمیت روز جهانی قدس با توجه به حوادث مهمی است که امت مسلمان به ویژه در غزه و فلسطین با آن مواجهند.

وی افزود: روز قدس در چارچوب جنگ نرم و شناختی پیش از جنگ نظامی است، زیرا امروزه نسلی جدید از جوانان میان امت مسلمان به ظهور رسیده است که برای موضوع فلسطین اهمیت زیادی قائل است و این خطری واقعی برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود. (جزئیات بیشتر)

20:53 | حمله موشکی از غزه به سرزمین های اشغالی

منابع عبری زبان اعلام کردند سه موشک از باریکه غزه به سمت کیزوویم در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده است.

20:25 | لحظه بمباران مرکز باریکه غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی

20:07 | تظاهرات کنندگان در اسلو پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و در حمایت از فلسطین شعار دادند.

فیلم

19:50 | رهبر انقلاب عصر امروز:

شکست رژیم صهیونیستی در غزه ادامه پیدا خواهد کرد و این رژیم به زوال و انهدام نزدیک خواهد شد. تلاش‌های مذبوحانه همچون اقدامی که در سوریه مرتکب شدند آنها را از شکست نجات نخواهد داد. البته سیلی این اقدام را هم خواهند خورد.

روز قدس امسال یک خروش بین‌المللی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود.

اگر سالهای قبل روز قدس را فقط کشورهای اسلامی برگزار میکردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیراسلامی هم روز قدس با عظمت ان‌شاالله برگزار خواهد شد.

18:40 | همایش منبر القدس؛ النخاله: جمهوری اسلامی ایران نقش تاریخی در پشتیبانی از مقاومت ایفا کرد

سید حسن نصرالله: طوفان الاقصی دشمن را بر لبه پرتگاه قرار داد

دبیرکل جنبش نجباء عراق: در کنار برادرانمان در غزه ایستاده‌ایم

العامری: رژیم اسرائیل با چالش‌های وجودی مواجه است

هنیه: جنایات رژیم صهیونیستی با مشارکت مستقیم آمریکا انجام می‌شود

رهبر انصارالله: تنها گزینه کارآمد در مقابله با دشمن، مبارزه است

17:53 | همایش «منبر القدس»

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان: آنچه در فلسطین، منطقه و جهان می‌گذرد، طوفان احرار (انسان‌های آزاده) است و امیدواریم با گذشت زمان افزایش یابد و بزرگ‌تر و قوی‌تر شود.

طوفان الاقصی طوفان آزادگان را به راه انداخت و ما از دستاوردهای مقاومت در باریکه غزه در مقابل قوی‌ترین ارتش‌های منطقه قدردانی می کنیم.

دشمن به قطعنامه های شورای امنیت و درخواست کشورهای جهان گوش نمی دهد و برای قوانین بین المللی اهمیتی قایل نیست.

ما بر اهمیت استواری، استقامت، ادامه کار و اطمینان از رسیدن به پیروزی تاکید می کنیم و این به غزه و همه جبهه های حامی و مشارکت کننده مرتبط است.

17:46 | همایش «منبر القدس»

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس: بیت المقدس امروز در لحظه‌ای تاریخی به سر می برد چراکه طوفان الاقصی امید به پیروزی و آزادی آن را به ارمغان آورد.

امروز جهان نظاره‌گر جنایات اشغالگران غزه، کرانه باختری و بیت المقدس است.

غزه امروز با مقاومت بی‌امان خود صفحه‌ای باشکوه در صفحات ملت رقم می زند.

17:14 | حمله موشکی به شهرک کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی

آژیر خطر در این منطقه به صدا در آمد

فیلم

17:05 | اشغالگران، 30 فلسطینی از جمله یک روزنامه نگار را دستگیر کردند

از عصر دیروز تا بامداد امروز چهارشنبه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی دست کم 30 فلسطینی از کرانه باختری اشغالی از جمله «اسماء هریش»، روزنامه نگار، مادر شهید «احمد هلال غیظان»، اسرای تازه آزاد شده و تعدادی از کارگران غزه را در شهر رام الله بازداشت کردند. (جزئیات بیشتر)

16:03 | گزارش العالم از کشتار بی سابقه کارکنان آنروا به دست رژیم صهیونیستی

آژانس آنروا اعلام کرد شمار کارکنان این آژانس که در جنگ غزه از 7 اکتبر 2023 کشته شده اند، بی سابقه بوده و در هیچ جنگی تا کنون سابقه نداشته است. (جزئیات بیشتر)

15:46 | فشار بایدن بر کنگره برای تصویب معامله تسلیحاتی 18 میلیارد دلاری با رژیم صهیونیستی

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن، کنگره را برای تصویب طرح فروش جنگنده های اف 15 به ارزش 18 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده است. بایدن – که بارها به صهیونیست بودن خود افتخار کرده است – در برابر تلاش های صورت گرفته برای محدود کردن فروش اسلحه به رژیم صهیونیستی برای استفاده در نسل کشی غزه، گوش شنوا ندارد. (جزئیات بیشتر)

15:19 | دستپاچه و ناامید...کلیپ درز پیدا کرده از نتانیاهو هنگام تمرین برای کنفرانس خبری که او را عصبانی نشان می‌دهد

فیلم

14:57 | سرلشکر صفوی:

مجازات رژیم صهیونیستی قطعی و اغماض ناپذیراست

سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی در پیامی ضمن محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق، با تاکید بر این که رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی می داند به پایان راه رسیده است، نوشت: به این رژیم درّنده‌خو و دیوسیرت صهیونیستی و حامی و پشتیبان اصلی آن آمریکای جنگ‌افروز نیز باید یادآوری کرد مجازات پشیمان کننده دلاور مردان مقاومت اسلامی و میراث داران شهید سلیمانی و شهید زاهدی از این جنایت قطعی و اغماض ناپذیر است.

14:32 | خانواده‌های اسرای اسرائیلی جلسه کنست را به هم زدند

منابع عبری زبان اعلام کردند خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در اعتراض به بی‌اعتنایی کابینه به مبادله اسرا و آزادی فرزندانشان، جلسه کنست را به هم زدند و شعارهای اعتراضی سردادند.

آن‌ها خواستار امضای فوری توافق مبادله اسرا برای آزادی اسرای اسرائیلی از غزه شدند.

فیلم

14:26 | افزایش شهدای خبرنگار جنگ غزه به 140 نفر

دفتر رسانه های دولتی در غزه به دنبال شهادت دو خبرنگار دیگر، از افزایش تعداد شهدای خبرنگار از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به 140 نفر خبر داد. (جزئیات بیشتر)

12:53 | گزارش العالم از 22 مین سالگرد درگیری اردوگاه جنین با اشغالگران صهیونیست

22سال از درگیری آوریل اردوگاه جنین می گذرد، اردوگاهی که پناهندگان فلسطینی از آن به عنوان ایستگاهی برای بازگشت به خانه های خود استفاده کردند، اکنون به پایگاه بی قرار مقاومت تبدیل شده است. (جزئیات بیشتر)

12:11 | شمار شهدای فلسطین به ۳۲ هزار و ۹۷۵ نفر و مجروحان به ۷۵ هزار و ۵۷۷ نفر افزایش یافت.

12:09 | گزارش العالم از جهاد زنان غزه در ماه مبارک رمضان/ با زیر نویس فارسی

فیلم

12:08 | اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح واقع در جنوب باریکه غزه

فیلم

12:05 | حمله توپخانه ای و فسفری به جنوب لبنان

رسانه های لبنانی گزارش دادند، یگان توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق در اطراف شهرک «رامیه» در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

رژیم صهیونیستی همزمان با حمله توپخانه ای، این مناطق را با بمب های فسفری هدف قرار داد. (جزئیات بیشتر)

11:36 | حمله توپخانه‌ای شدید به خان یونس در غزه

منابع محلی از حمله شدید توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به چند منطقه در شهر خان یونس در جنوب باریکه غزه خبر دادند.

11:31 | وداع کودک فلسطینی با برادرش که در حملات مستمر اشغالگران به نوار غزه به شهادت رسید.

فیلم

11:06 | حمله موشکی به پایگاه اسرائیلی در الجلیل

منابع عبری زبان اعلام کردند 6 موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

11:01 | رویارویی مقاومت با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اروگاه الفارعه

منابع محلی اعلام کردند در پی یورش صبح امروز نظامیان اشغالگر اسرائیلی به اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس، مبارزان مقاومت به مقابله با آن‌ها برخاستند.

مبارزان فلسطینی چند بمب دست‌ساز در مسیر اشغالگران اسرائیلی منفجر کردند و وارد درگیری‌های مسلحانه شدیدی با آن‌ها شدند.

فیلم

10:52 | تصاویری از جراحات شدید نوزاد فلسطینی

مادر و اعضای خانواده این نوزاد در حملات صهیونیست ها به شهادت رسیدند.

فیلم

10:27 | تصاویری از کودک فلسطینی که هدف تک تیراندازان ارتش اشغالگر صهیونیست قرارگرفت .

فیلم

10:06 | بیانیه مقاومت اسلامی عراق پس از حمله پهپادی به فرودگاه حیفا

مقاومت اسلامی عراق با اعلام اینکه فرودگاه حیفا رژیم صهیونیستی را هدف حمله پهپادی قرار داده است، بر تداوم هدف قرار دادن مواضع دشمن صهیونیستی تاکید کرد.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق که بر تداوم هدف قرار دادن مواضع دشمن صهیونیستی تاکید شده، آمده است: این عملیات در ادامه مرحله دوم عملیات مقاومت در برابر اشغالگران و در حمایت از مردم غزه انجام می شود. (جزئیات بیشتر)

09:22 | تصاویری از ویرانی های ناشی از اشغال اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس توسط صهیونیست ها

فیلم

07:45 | شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی «عوودا» در فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی پایگاه هوایی «عوودا» در جنوب فلسطین اشغالی و نزدیکی مرز اردن خبر دادند.

07:42 | مقاومت اسلامی عراق ویدیویی از حمله صبح امروز به فرودگاه حیفا در فلسطین اشغالی را منتشر کرد

فیلم

07:30 | ویدئویی از محل عملیات شهادت طلبانه علیه نیروهای صهیونیستی

شهدت
تصویر منتشر شده، محل زیرگرفتن نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی با خودرو در نزدیکی ایست بازرسی نظامی ایال در مجاورت قلقیلیه در کرانه باختری را نشان می دهد.



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها