"آشپزخانه مرکزی جهانی" خواستار رسیدگی مستقل به پرونده کشتار کارکنانش توسط اسرائیل شد

پنج‌شنبه 16 فروردين 1403 - 14:57

سازمان کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی موسوم به «آشپزخانه مرکزی جهانی» امروز (پنجشنبه) خواستار تشکیل پرونده مستقل رسیدگی به کشته شدن هفت عضو خود در حمله هوایی روز دوشنبه رژیم اسرائیل در غزه شد.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری ای‌بی‌سی نیوز، در بیانیه این سازمان آمده است: رسیدگی مستقل تنها راه تعیین حقیقت ماجرا در عین تضمین شفافیت، پاسخگویی عاملان حادثه، و پیشگیری از حملات آتی به کارکنان سازمان‌های بشردوستانه است.

دوشنبه شب گذشته سه خودرو سازمان آشپزخانه جهانی بعد از تخلیه ۱۰۰ تن کمک‌های انسان‌دوستانه و ترک انبار «دیر بلح» در مرکز غزه، هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

سازمان آشپزخانه جهانی که با هدف ارسال کمک‌های غذایی انسان‌دوستانه توسط خوزه آندرس ایجاد شده اعلام کرده است: هر سه خودرو این سازمان در غزه حامل شهروندان معمولی بود و آرم این سازمان (WCK) را داشته‌اند و نیروهای اسرائیلی در جریان مسیر، مأموریت و جزئیات دقیق سفر آنها بوده‌اند.

این سازمان از دولت‌های آمریکا، استرالیا، کانادا و لهستان خواست از درخواست تشکیل پرونده مستقل برای رسیدگی به این حمله توسط طرف سوم به‌ویژه برای کشف اینکه آیا حمله تعمدی بوده یا به‌ هر شکلی ناقض حقوق بین‌المللی بوده است، حمایت کنند.

این سازمان همچنین از رژیم اشغالگر اسرائیل خواسته است هرگونه اسناد و شواهد مرتبط با پرونده را نگه دارد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها