لحظه به لحظه با 183مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه ی غزه

لحظه به لحظه با 183مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه ی غزه
شنبه 18 فروردين 1403 - 08:14

نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی برای یکصد و هشتاد و سومین روز متوالی ادامه دارد که صهیونیست ها سیاست گرسنه نگه داشتن فلسطینی ها را روز به روز تشدید می کنند و بایدن درخواست اعمال فشار به حماس برای قبول توافق با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت در غزه را مطرح کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

تجاوزگری اسرائیل در نوار غزه تاکنون ده‌ها هزار شهید و زخمی که اغلب کودک و زن هستند به جا گذاشته و فاجعه ی انسانی بی‌سابقه ای در غزه ایجاد کرده است ونیز موجب تخریب گسترده زیرساخت‌های غزه گردیده است و در نتیجه آن رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی به دادگاه بین‌المللی کشیده شده است.

از نظر سیاسی، یک مقام ارشد آمریکایی در گفتگو با باراک راوید خبرنگار صهیونیست مدعی شد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا با نگارش نامه ای خطاب به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و شیخ تمیم امیر قطر از آنها خواسته است تا حماس را برای قبول یک توافق با رژیم صهیونیستی به منظور آزادی اسرای صهیونیست دربند مقاومت در غزه تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر اردنی‌ها در صد و هشتاد و سومین روز از جنگ علیه غزه، برای سیزدهمین شب متوالی در اطراف سفارت رژیم اسرائیل در شهر أمان، علیه جنایت های این رژیم در غزه تظاهرات گسترده‌ای انجام دادند.

لحظه به لحظه با 183مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

22:38|‌ حملات پهپادی به جولان اشغالی

- برخی منابع خبری از حملات پهپادی به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه خبر دادند که در پی آن آژیرهای خطر به صدا درآمده است.

22:27|‌ تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی خواستار استعفای فوری نتانیاهو شدند

1

22:23|‌ سازمان ملل: بیش از 13 هزار کودک در جنگ غزه کشته شده اند

- کاترین راسل، رئیس صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف):

- جنگ در غزه بیش از 13 هزار کودک را کشته و تعداد بی شماری دیگر را زخمی کرده است.

- خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها ویران شده اند. معلمان، پزشکان و فعالان بشردوستانه کشته شده اند.

- قحطی نزدیک است و سطح و سرعت تخریب تکان دهنده است.

- کودکان در غزه اکنون به آتش بس نیاز دارند.

22:17|‌ حضور ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی در نماز عشا و تراویح امشب در مسجد الاقصی

1

21:12|‌شهادت ۸ کودک سوری بر اثر انفجار در ریف درعا

- خبرنگار شبکه العالم در سوریه از شهادت ۸ کودک و زخمی شدن دو نفر بر اثر انفجار در ریف درعای شمالی خبر داد. (جزییات بیشتر)

19:44|‌ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل:

- شش ماه گذشته، لشکرکشی اسرائیل باعث مرگ و ویرانی بی امان در غزه شده است

- زندگی ها از هم پاشید. کودکانی که به دلیل کمبود آب و غذا می میرند.این غیر قابل درک و کاملاً قابل اجتناب است.

- هیچ چیز نمی تواند مجازات دسته جمعی مردم فلسطین را توجیه کند.

1

20:23|‌ کشته شدن 3 نظامی اسرائیلی دیگر توسط قسام

- گردان‌های قسام در بیانیه‌ای تکمیلی در رابطه با گرفتار کردن گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی در یک میدان مینِ از قبل آماده شده در منطقه الزنه در شرق خان یونس که به کشته شدن 6 نظامی صهیونیست منجر شده بود، تاکید کرد که دیگر نیروهای اسرائیلی از این منطقه فرار کرده و در داخل خانه‌ای در همین منطقه مخفی شدند که مجاهدان قسام آن‌ها را هم با یک بمب ضدنفر هدف قرار دادند و 3 نفر از آن‌ها را به قتل رساندند و شماری دیگر را هم زخمی کردند.

19:44|‌ میک والاس، نماینده ایرلندی پارلمان اروپا: حمایت از نسل کشی اسرائیل در غزه، ارزش های اتحادیه اروپا را به نمایش گذاشته است

1

19:40 |‌روز جمعه گروهی از حامیان فلسطین تظاهراتی را در میدان تایمز نیویورک برگزار کردند تا اعتراض خود را علیه جنایات جنگی و نسل کشی اسرائیل درغزه اعلام کنند

1

19:32 |‌ نتانیاهو عمدا مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا می‌شود

- خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کردند که نتانیاهو از اسموتریچ و بن گویر می‌ترسد و ما به تحرکات خود برای برکناری او ادامه می‌دهیم.

- آن‌ها بیان کردند که نتانیاهو عمدا مانع رسیدن به توافق برای مبادله اسرا می‌شود و اسرای اسرائیلی در اسارت در غزه کشته می‌شوند.

18:21 |‌ توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه القاطع در اطراف شهرک شبعا و شهرک عیتا الشعب در جنوب لبنان را بمباران کرد

17:55 |‌ آمریکا و «اسراییل» در انتظار پاسخ ایران؛ تل آویو 28 سفارت و کنسولگری خود را بست

- آمریکا و رژیم صهیونیستی با پیش بینی پاسخ تهران به حمله تروریستی به کنسولگری ایران در دمشق، وضعیت آماده باش حداکثری را اعلام کرده و تل آویو 28 کنسولگری و سفارت خود را در سراسر جهان تعطیل کرده است.(جزییات بیشتر)


17:48 |‌ ورود کامیون های حامل میوه و سبزیجات به شمال غزه بعد از ۶ ماه + فیلم

- خبرنگار العالم در دیر البلح غزه از افزایش قابل ملاحظه تعداد کامیون هایی که از گذرگاه رفح وارد مناطق شمال غزه می شوند، خبر داد.(جزییات بیشتر)


16:28 |‌ حزب الله مواضع نظامی ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

- مقاومت اسلامی لبنان از هدف قرار دادن تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در موضع نظامی شتولا در مرز فلسطین اشغالی و لبنان در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم غزه خبر داد.

16:11 |‌ کشته شدن 6 نظامی صهیونیست توسط قسام

- گردان‌های قسام طی بیانیه‌ای اعلام کرد 3 تانک مرکاوای ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه الزنه در شرق شهر خان یونس در جنوب نوار غزه با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داده است.

- قسام اعلام کرد به محض اعزام نیروهای پشتیبانی دشمن به این منطقه برای نجات نیروهای خود و رسیدن به میدان مین کار گذاشته شده از قبل، مجاهدان قسام 3 بمب ضدنفر را منفجر کردند که طی آن 6 نظامی اشغالگر اسرائیلی کشته و تکه تکه شدند و تعدادی دیگر از نیروها نیز کشته و زخمی شدند.

- گردان‌های قسام اعلام کرد رویارویی با نیروهای اشغالگر در این منطقه تا این لحظه نیز ادامه دارد.

14:50 |‌ ازسرگیری فعالیت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه

- منابع آگاه در گفتگو با شبکه خبری العالم اعلام کردند دفتر امور کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه فعالیت خود را از امروز شنبه(18 فروردین) در سفارت ایران در دمشق بعد از توقفی 4 روزه به علت تجاوزگری رژیم صهیونیستی، از سر گرفت.(جزییات بیشتر)

14:35 |‌ تازه‌ترین آمار شهدای غزه

- وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد: آمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه از 7 اکتبر به 33173 شهید و 75815 مجروح رسیده است.

- رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 4 مورد جنایت علیه مردم غزه مرتکب شده است که در آن، 46 نفر به شهادت رسیده و 65 نفر مجروح شده‌اند.

14:18 |‌ هیئت حماس راهی قاهره خواهد شد

- یکی از رهبران جنبش حماس: هیئتی از این جنبش فردا یکشنبه به دعوت مصر به منظور پیگیری تحولات مربوط به توافق آتش‌بس در غزه راهی قاهره خواهد شد.

- منبع مذکور اشاره کرد که طی ساعات اخیر تماس‌های فشرده‌ای بین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و طرف‌های واسطه برای ازسرگیری مذاکرات در قاهره انجام گرفته است.

- این رهبر حماس گفت هنیه به طرف‌های واسطه ابلاغ کرده هرگونه مذاکره باید بر اساس قاعده آتش‌بس دائم در غزه باشد./الجزیره

14:13 |‌ سازمان ملل: غزه انسانیت و اولویت های ما را زیر سوال برده است

رامش راجا سینگام هماهنگ‌کننده دفتر سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به شهادت بیش از 32 هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از 75 هزار نفر دیگر در غزه، گفت: شش ماه تجاوزگری اسرائیل به غزه ،"انسانیت و اولویت های جمعی ما را زیر سوال برده است."(جزییات بیشتر)

13:41 |‌ منابع عبری: یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی با موشک برکان هدف قرار گرفته است

13:36 |‌ دکتر محمد الکندری که با یک هیئت کویتی به غزه آمده است، از گران ترین هدیه ای که دریافت کرده می گوید

- او اشاره می کند که این هدیه مقداری از تربت(خاک) مسجد الاقصی است.

1

13:23 |‌انزوای "اسفبار" رژیم صهیونیستی از نگاه رسانه های آمریکایی

روزنامه های آمریکایی می گویند که با گذشت 6 ماه از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و پس از کشته شدن امدادگران خارجی، کاملا روشن است که کاسه صبر دولت آمریکا رفته رفته لبریز می شود؛ همزمان ارتش رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه فرو رفته و در سطوح سیاسی نیز کابینه رژیم اشغالگر در انزوای اسفباری به سر می برد.

(جزییات بیشتر)

12:32 |‌ حال و هوای ماه مبارک رمضان در مراکز اسکان پناهندگان در شمال غزه

11

12:23 |‌ نمایش نمادین مردمی در نیوزیلند در حمایت از فلسطین، مطالبه آتش بس و توقف نسل کشی در غزه

1

12:04 |‌رسانه های عبری: سرباز اردنی به سمت یک خودروی نظامی در مرز با اردن آتش گشود

- روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت روز جمعه 5 آوریل 2024 اعلام کرد که شامگاه پنجشنبه، یک حمله خطرناک تیراندازی در مرز اردن و فلسطین اشغالی رخ داده است.

- این روزنامه عبری افزود که رزمنده اردنی به سمت یک دسته از نیروهای ارتش اسرائیل که در گذرگاه مرزی شیخ حسین در شمال دره اردن حضور داشتند، آتش گشود.

- به نوشته این روزنامه، تیراندازی حدود ساعت 1 بامداد از سمت اردنی گذرگاه رخ داد و در این عملیات یک جیپ نظامی ارتش اشغالگر هدف قرار گرفت و خسارتی به آن وارد شد.

- یدیعوت گزارش داد که سربازان اسرائیلی با شلیک حدود ده گلوله به منبع آتش در سمت اردن پاسخ دادند و ارتش اسرائیل و ارتش اردن تحقیقات مشترکی را در مورد این حادثه آغاز کردند.

11:59 |‌ لحظاتی قبل جنگنده های رژیم صهیونیستی شهر ارنون را در جنوب لبنان هدف قرار دادند

1

11:45 |‌ خطرناک ترین سلاح حماس از دید تحلیل‌گر نظامی صهیونیست!

تحلیل‌گر نظامی اسرائیلی اطلاعاتی در خصوص خطرناک ترین سلاحی که جنبش حماس در مقابله با تجاوزگری ارتش اشغالگر در غزه به کار برده است منتشر کرد.

(جزییات بیشتر)

11:41 |‌ منابع مطبوعاتی: هواپیماهای اشغالگر صهونیست ساختمان دادگستری در نتساريم واقع در شمال استان مرکزی در باریکه غزه را هدف قرار دادند.

1

11:39 |‌ درخواست کلمبیا از لاهه برای پیوستن به شکایت از صهیونیست ها به جرم نسل کشی در غزه

کلمبیا از دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا اجازه دهد این کشور به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر اسرائیل به اتهام ارتکاب نسل‌کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه ملحق شود.

(جزییات بیشتر)

10:24 |‌ ویرانی گسترده در بیت حانون در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به شمال باریکه غزه

1

09:54 |‌ یورش نیروهای اشغالگر صهیونیست به شهرک کفرعین در شمال غربی رام الله

1

09:31 |‌ درخواست بایدن از مصر و قطر برای اعمال فشار بر حماس(جزئیات بیشتر)

- خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام عالی رتبه در دولت آمریکا نوشت جو بایدن، رئیس جمهور این کشور روز جمعه در پیامی کتبی برای رهبران مصر و قطر از آنها خواست حماس را برای امضای توافق مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار دهند.

08:53 |‌ طنین شعار لبيك يا أقصى در محوطه مسجدالاقصی

1

08:48 |‌ حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی

1

08:30 |‌ بازداشت تعدادی از جوانان فلسطینی هنگام خروج از مسجد الاقصی بدست صهیونیست ها

1

08:05 |‌ خبرگزاری آسوشیتدپرس: بیش از 600 قاضی و حقوقدان انگلیسی از جمله سه قاضی بازنشسته دادگاه عالی این کشور از نخست وزیر این کشور خواستند فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند.

07:49 |‌ آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد رژیم صهیونیستی 176 کارمند بین‌المللی و 410 آواره فلسطینی را در مدارس این آژانس به قتل رسانده اما هیچ تحقیقی در این زمینه صورت نگرفته است

07:44 |‌ تصاویری از تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان برای اعلام همبستگی با غزه و مقاومت

1

07:40 |‌ حمله اشغالگران صهیونیست به شهر دورا در جنوب الخلیل

1

07:37 |‌ گوترش استفاده مرگبار اسرائیل از هوش مصنوعی را محکوم کرد

- انتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت از گزارش‌ها درباره استفاده ارتش اسرائیل از هوش مصنوعی برای مشخص کردن اهداف نظامی که باعث مرگ بیشتر غیرنظامیان می‌شود «عمیقاً نگران» است.

- گوترش گفت که هوش مصنوعی بایستی به عنوان «نیرویی در جهت خیر» و منافع دنیا مورد استفاده قرار بگیرد و نباید به «جنگ‌افروزی در سطح صنعتی و کتمان مسئولیت‌پذیری» کمک کند.

- آذرماه سال گذشته یک رسانه انگلیسی‌زبان در یک گزارش تحقیقی فاش کرد رژیم اسرائیل از هوش مصنوعی برای بالا بردن تلفات غیرنظامیان در غزه استفاده می‌کند.

07:20 |‌ تکبیر و شعار نمازگزاران در مسجدالاقصی پس از اقامه نماز صبح در حمایت از مردم غزه

1

07:14 |‌مک دونالدز امتیاز شعبه‌هایش در اسرائیل را پس می‌گیرد

- شرکت «مک دونالدز»، به عنوان غول رستوران‌های زنجیره‌ای جهان پس از تحریم شدن در واکنش به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیاز تمام شعبه‌های خود را در اراضی اشغالی از شرکت اسراییلی مالک آن پس می‌گیرد.

- اقدام مک‌دونالدز در توزیع هزاران پرس غذای مجانی میان نظامیان اسراییلی، انتقاد و تحریم گسترده را برای آن به همراه داشته است.

06:21 |‌ تظاهرات پرشور اهالی دار البیضاء (کازابلانکا) در مراکش در حمایت از غزه و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها

1

پربیننده ترین خبرها