سیاستمدار اسپانیایی تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند

سیاستمدار اسپانیایی تحریم علیه ایران را ریاکارانه خواند
جمعه 31 فروردين 1403 - 13:51

«یونه بلارا» رهبر حزب پودموس اسپانیا از «ریاکاری» اتحادیه اروپا در وضع تحریم علیه ایران و چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و این اتحادیه را به همدستی در کشتار فلسطینی‌ها متهم کرد.

العالم - ایران

رهبر حزب چپگرای پودموس پنجشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: شورای اروپا تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل حمله به اسرائیل تصویب خواهد کرد. همان شورایی که حتی پس از بیش از ۳۰ هزار قربانی بی‌گناه، نتوانسته هیچ تحریمی را علیه نتانیاهو اعمال کند. اروپا از طریق ریاکاری اینگونه می‌کشد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا پنجشنبه در درباره پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل گفت: انجام هر کاری برای منزوی کردن ایران حائز اهمیت است. این اتحادیه در حال حاضر تحریم‌های متعددی علیه ایران اعمال کرده است.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پنجشنبه درباره احتمال تشدید سیاست شکست خورده تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما روندی داریم که انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید موشک و پهپاد را به ایران ممنوع می‌کند. این روند در جولای ۲۰۲۳ ایجاد شد و اکنون باید بازنگری و آن را گسترش دهیم.

بورل با اشاره به روند دیگری که انتقال پهپاد ایرانی به روسیه را تحریم می‌کند، افزود: این روند هم می‌تواند به نحوی گسترش یابد که محدودیت‌ها برای انتقال پهپاد به گروه‌های نیابتی ایران در منطقه را شامل شود.

این در حالی است که انگلیس روز پنجشنبه به بهانه جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه، در پی دفاع مشروع ایران در برابر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان را به همراه شماری از شخصیت‌ها و نهادهای نظامی کشورمان تحریم کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز تحریم‌های جدیدی علیه صنایع و شرکت‌های ساخت پهپاد و تامین فولاد خوزستان را اعمال کرد.

پربیننده ترین خبرها