گزارش العالم از نمایشگاه بین المللی کتاب تونس و همبستگی با مردم فلسطین

شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 17:17

فعالیت های سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با نظارت رسمی قیس سعید رئیس جمهور با شعار "همبستگی با مردم فلسطین" در تونس آغاز به کار کرد. علاوه بر کشورهای اروپایی و آسیایی، 25 کشور از جمله ایران، فلسطین، الجزایر، لبنان و عراق در این نمایشگاه شرکت دارند.

العالم تونس

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس، سی و هشتمین دوره ی نمایشگاه بین المللی کتاب تونس با برافراشته شدن پرچم فلسطین و با شعار همبستگی با مردم فلسطین با حضور 314 غرفه دار از جمله 160 غرفه از کشورهای خارجی آغاز به کار کرد.

قیس سعید رئیس جمهور تونس در حضور سفرا و هیئت های رسمی کشورهای شرکت کننده، این نمایشگاه را افتتاح کرد.

التیجانی تمام، یکی از مقامات وزارت فرهنگ الجزایر به خبر نگار العالم، گفت: «الجزایر، در راستای فعالیت های مختلف فرهنگی ، از طریق بنیاد ملی هنرهای چاپی، با حدود 620 عنوان و مشارکت 24 مؤسسه انتشاراتی در این نمایشگاه شرکت کرد.

بنابر این گزارش، جمهوری اسلامی ایران غرفه خود را با عناوینی از برجسته ترین کتاب های نویسندگان ایرانی مجهز کرده، علاوه بر آن مهم ترین آثار معروف درباره تمدن غنی ایرانی، کارگاه خوشنویسی و نیز نمایش قرآن معطر ایران زینت بخش این غرقه است

منی بعزاوی، نماینده مرکز فرهنگی ایرانیان تونس به العالم گفت: مجموعه‌هایی از کتاب‌های مربوط به ادبیات و تمدن کهن و معاصر فارسی را به نمایش می گذاریم و در پاسخ به درخواست مردم تونس، تصاویر بازیگران سریال یوسف صدیق را در اختیار آنها قرار داده‌ایم.

سالم الاطرش یکی از ناشران نیز گفت: تونس و ایران با یکدیگر روابط دیرینه دارند و تمایل زیادی برای ترجمه آثار عربی به فارسی و ترجمه آثار فارسی به عربی بین دو طرف وجود دارد.

بنابر این گزارش، فلسطین همیشه در تمام رویدادهای فرهنگی که در تونس برگزار می شود، حضور دارد.

میسا الحاج، نماینده سفارت فلسطین در تونس گفت: ما به عنوان شرکت کنندگان سی و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، همواره سعی می کنیم موضوع، تاریخ و حقوق فلسطین را از طریق کتاب هایی که همراه داریم و همچنین از طریق میراث فرهنگی فلسطین و چفیه های خود ، پرچم فلسطین، معرفی کنیم.

فعالیت نمایشگاه بین المللی کتاب تونس تا بیست و هشتم ماه جاری میلادی ادامه دارد. این نمایشگاه تاثیرات فرهنگی گسترده ای دارد که حمایت از حقوق فلسطین و مبارزات فلسطینی ها در غزه را به عنوان اولویت اصلی رسالت خود قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها