تعهد وزیر اردنی به امیرعبداللهیان در باره عدم استفاده اراضی این کشور علیه ایران

تعهد وزیر اردنی به امیرعبداللهیان در باره عدم استفاده اراضی این کشور علیه ایران
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 17:42

روزنامه رای الیوم نوشت: دیدار حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه ایران و الصفدی همتای اردنی وی در نیویورک مثبت و صریح بود.  

العالم – اردن

بنابر گزارش رای الیوم، کارشناسان گفتند که درباره مضمون این دیدار گزارشی مخابره نشده اما مشخص است که الصفدی در این دیدار بر تعهد کشورش درباره عدم استفاده از اراضی اردن برای اقدام نظامی علیه ایران تاکید کرد و امیرعبداللهیان نیز گفت که ایران خواستار اختلاف با اردن نیست.

اردن اخیر اعلام کرد که اجازه استفاده از آسمان این کشور برای حمله به هیچ کشوری را نمی دهد و سیاستش دوری از منازعات نظامی است.
بنابر گزارش های رسیده، اردن در حمله تنبیهی اخیر پهپادی و موشکی ایران به سرزمین های اشغالی، آسمان خود را به روی جنگنده‌های آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی برای رهگیری و هدف قرار دادن پهپادها و موشک‌های ایرانی باز کرد.

به دنبال این واقعه، تشکل موسوم به "همایش مردمی اردن برای یاری مقاومت" در بیانیه‌ای، از باز بودن آسمان این کشور در برابر جنگنده‌های غربی و صهیونیستی در شب حمله ایران به فلسطین اشغالی ابراز خشم کرده بود.
از سوی دیگر وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته در گفت وگو با العالم اعلام کرد: اردن میزبان ستاد فرماندهی سنتکام و پدافند هوایی علیه پهپادها و موشک هایی شد که در چارچوب عملیات "وعده صادق" ایران پرتاب شدند و آنها تلاش کردند که با آن مقابله کنند و ما پیام روشنی به اردن دادیم و از آنها خواستیم تا در مورد آن توضیحات شفافی بدهند.

وی تاکید کرد: ما نشنیدیم که هیچ کشوری در منطقه خواستار عدم استفاده ما از حق دفاع و پاسخ به حمله به کنسولگری شود و اکثریت کشورهای عربی و اسلامی از این امر استقبال کردند. با این حال، برخی از کشورهای منطقه به دنبال این بودند که ایران را متقاعد کنند که پاسخ ندهد.

پربیننده ترین خبرها