اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب تونس در حمایت از فلسطین + فیلم

يکشنبه 9 ارديبهشت 1403 - 11:39

فعالان تونسی به شدت از سفیر ایتالیا در تونس انتقاد کرده و دیروز اخراج وی از نمایشگاه بین المللی کتاب تونس را خواستار شدند.

العالم - آفریقا

«الساندرو بروناس» سفیر ایتالیا در تونس، که دیروز در یکی از فعالیت های نمایشگاه کتاب تونس شرکت کرد، از سوی برخی از فعالان مورد حمله واقع شد. این اقدام فعالان تونسی در راستای حمایت از فلسطین بود و آنان شعارهای آزادی فلسطین سر می دادند و ایتالیا را فاشیست خواندند.

فعالان تونسی در اعتراض به همدستی ایتالیا با رژیم اشغالگر اسرائیل در ارتکاب جنایت علیه فلسطینی های ساکن غزه از هفت ماه پیش، سفیر ایتالیا در تونس را از نمایشگاه بیرون کردند.

معترضان شعارهایی با مضمون آزادی فلسطین و غزه و پایداری مقاومت و سرنگونی رژیم های غربی همدست با رژیم اشغالگر که در کشتار ملت فلسطین در باریکه غزه دست دارند، سر می دادند.

معترضان سفیر ایتالیا در تونس را خطاب قرار داده و او را عنصر نامطلوب در کشورشان خواندند و گفتند که برای کشورشان مایه ننگ است که در این جنایت دست داشته باشد.

این اولین بار نیست که فعالان تونسی در حمایت از آرمان فلسطین علیه شخصیت های غربی در تونس وارد عمل می شوند.

این فعالان پیشتر اعتراض خود را در یک مراسم فرهنگی - سینمایی با حضور سفرای غربی نشان داده و آنان را به مشارکت و همدستی با رزیم اشغالگر در تجاوز به غزه متهم کردند.

دولت ایتالیا منبع اصلی تامین اسلحه برای رژیم اشغالگر اسرائیل به شمار می رود و به فعالیت های نظامی وتحقیقات اطلاعاتی قوی با این رژٰیم ادامه می دهد.

ایتالیا در سال ۲۰۱۴ در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، بزرگ ترین صادر کننده سلاح به «اسرائیل» بود.

پربیننده ترین خبرها