تفنگداران آمریکایی از تاکتیک‌های نیروهای یمنی تجربه کسب می‌کنند

تفنگداران آمریکایی از تاکتیک‌های نیروهای یمنی تجربه کسب می‌کنند
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 - 16:41

یک رسانه آمریکایی با اشاره به افزایش بُرد پهپادهای یمنی، تأکید کرد که تفنگداران دریایی آمریکا از تاکتیک‌های نیروهای یمنی‌ها در دریای سرخ تجربیاتی کسب کرده‌اند.

العالم- یمن

روزنامه "مارین کوربس تایمز"، که اخبار مربوط به نیروی دریایی آمریکا را رصد می‌کند، در گزارشی نوشت که تفنگداران دریایی ایالات متحده از تاکتیک‌های نیروهای یمنی‌ها در دریای سرخ تجربیاتی کسب کرده‌اند.

این روزنامه نوشت: یمنی‌ها ابتدا کشتی‌ها را موقعیت‌یابی می‌کنند سپس هواپیماها و موشک‌ها را به سمت آنها پرتاب می‌کنند، و خودشان نیز موقعیت‌شان را تغییر می‌کنند؛ امری که امکان ردیابی آنها را دشوار می‌کند.

بر این اساس، یمنی‌ها ثابت کرده‌اند که نیروی زمینی مجهز به حسگرها و موشک‌ها می‌تواند کشتی‌ها را با چالش‌های بزرگی مواجه کند.

این روزنامه افزود: تلاش‌های ارتش یمن به سرعت به نمونه‌ای عالی از نحوه انجام شناسایی موثر و بازدارنده برای جلوگیری از ورود به دریا در هنگام درگیری، ختم شد.

در همین راستا، وب‌سایت amaritime-executiv، که متخصص در حوزه تجارت دریایی است، با اشاره به اینکه کشتی هندی MSC Orion در هنگام هدف قرار گرفتن در اقیانوس هند، در فاصله زیادی از یمن قرار داشت این حمله را نگران‌کننده توصیف کرد و نوشت چنین حمله‌ای نشان می‌دهد که یمنی‌ها بُرد پهپادهای خود را افزایش داده‌اند.

مرکز اطلاعات مشترک دریایی تأکید کرد که لاشه‌های یک پهپاد در کشتی هندی MSC Orion پیدا شده است. این کشتی با یک شرکت کشتیرانی بریتانیایی متعلق به یک تاجر صهیونیست به نام "ایال عوفر" مرتبط است.

ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و برخی کشورهای غربی از جنایات رژیم اشغالگر در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار می‌دهد و یا اقدام به توقیف آن‌ها می‌کند، تأکید کرده است تا زمان متوقف شدن این جنگ، این حملات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها