درخواست ایران برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها

درخواست ایران برای محاکمه جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1403 - 03:35

نماینده دائم ایران در سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله رژیم اسرائیل به رفح، از جامعه بین‌المللی خواست تا با توجه به نسل‌کشی در غزه، اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات این رژیم در غزه و دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دهد.

العالم - ایران

امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل که منظور بحث درباره وتوی آمریکا به درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل برگزار شده بود، طی سخنانی ضمن حمایت کامل از عضویت فلسطین اظهار داشت: ما عمیقا از اقدام غیرمسئولانه ایالات متحده و سوءاستفاده از وتو برای جلوگیری از احقاق حق مشروع فلسطینی‌ها متاسفیم.

وی افزود: این وتو شرم آور که برخلاف اراده جمعی جامعه بین‌المللی صورت گرفت، بار دیگر نشان داد که آمریکا همچنان تنها مانع در تحقق آرمان مردم فلسطین است.

ایروانی گفت: مایه تاسف است که ایالات متحده آشکارا واجد شرایط بودن فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را به چالش کشیده و صلح دوست بودن یک ملت را زیر سوال می‌برد.

نماینده دائم ایران با انتقاد از توجیهات ریاکارانه هیأت آمریکا در سازمان ملل و ارجاع آمریکا به ضرورت تکمیل روندهای مذاکرات موسوم به صلح اظهار داشت: واضح است که در عمل هیچ تلاشی از سوی آمریکا برای وادار کردن رژیم آپارتاید صهیونیستی به اجابت خواسته‌های جهانی و یا احقاق کوچکترین بخشی از حقوق فلسطینی‌ها صورت نمی‌گیرد.

نماینده دائم ایران با تشریح جنایات این رژیم از اکتبر گذشته تاکنون و با ابراز نگرانی از اخبار مربوط به حمله اسرائیل به رفح عنوان کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا با توجه به این ارتکاب گسترده و فجیع نسل‌کشی، همه اقدامات لازم را برای محاکمه و پاسخگویی تمامی فرماندهان، عاملان و حامیان جنایات اسرائیل در غزه و دیگر سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دهد.

ایروانی در خاتمه تصریح کرد که از نظر ایران راه حل همه جانبه مسأله فلسطین تنها از طریق تحقق کامل حق مسلم این ملت در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس شریف امکانپذیر است.

پربیننده ترین خبرها