رسانه‌های عبری‌زبان جزئیاتی جدید از عملیات کرم ابوسالم فاش کردند

رسانه‌های عبری‌زبان جزئیاتی جدید از عملیات کرم ابوسالم فاش کردند
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 - 19:23

برخی رسانه‌های صهیونیست جزئیاتی از عملیات گردان‌های قسام در کرم ابوسالم که بنا به اعلام ارتش اسرائیل به کشته‌شدن 4 نظامی صهیونیست منجر شد، منتشر کردند.

العالم ـ‌ فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه اعلام کرد که چهارمین نظامی صهیونیست در عملیات کرم ابوسالم گردان های القسام علیه یک پایگاه صهیونیستی در این منطقه به هلاکت رسیده است. درنتیجه، تعداد نظامیان صهیونیست کشته شده از هفتم اکتوبر سال گذشته به ۶۱۲ تن رسید که ۲۶۷ نفر از آنها از ۲۷ اکتوبر و آغاز تجاوز زمینی به غزه به هلاکت رسیده اند.

رسانه های عبری تاکید کردند، ارتش رژیم صهیونیستی درباره حمله اخیر گردان‌های القسام که آن را بی سابقه خوانده، تحقیقی اولیه آغاز کرده است. بنا بر نتیجه این تحقیق، حمله القسام در روز یکشنبه تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی در نزدیکی کرم ابوسالم را هدف قرار داد، ارتش اشغالگر این تجهیزات را برای حمله به رفح در آنجا مستقر کرده بود.

بنابر گزارش های عبری، ارتش رژیم اشغالگر با تمرکز بر دو مسئله این تحقیق را انجام داد که یکی از آنها بررسی دلایل شلیک نشدن موشک های رهگیر هوایی بود. دومین مسئله شرایطی بود که منجر به این حجم از خسارت جانی شد، با اینکه ارتش رژیم اشغالگر به خوبی می دانست که مقاومت فلسطین آمادگی های میدانی این رژیم برای حمله به رفح را به خوبی زیرنظر دارد.

به گفته رادیوی ارتش رژیم اشغالگر، حمله گردان های القسام با ۱۴ راکت انجام گرفت.

رادیوی عبری اعلام کرده که ۱۴ راکت به سمت پایگاه های ارتش رژیم صهیونیستی و نقاط تجمع نیروهای صهیونیست در منطقه کرم ابوسالم شلیک شده است.

به گزارش رادیوی عبری، دو راکت در پایگاه نظامی امیتای در نزدیکی گذرگاه کرم ابوسالم فرود آمده و به مجروح شدن شدید برخی سربازان منجر شده است.

به گزارش منابع عبری سربازانی که به هلاکت رسیده یا مجروح شدند در ماموریتی امنیتی با هدف نگهبانی از تجهیزات نظامی برای حمله زمینی به رفح قرار داشتند. راکت دیگری نیز در پایگاه نظامی صهیونیستی صوفا فرود آمده و به آن آسیب وارد کرده است.

گفتنی است که روز یکشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که منطقه کرم ابوسالم مورد حمله هوایی قرار گرفته و از این حادثه به عنوان بهانه ای برای بستن هرچه سریع تر گذرگاه این منطقه استفاده کرد.

پربیننده ترین خبرها