در نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران غزه و فلسطین

سفیر فلسطین: اگر از آزادی ما حمایت نکنید، از صلح هم حمایت نمی‌کنید

سفیر فلسطین: اگر از آزادی ما حمایت نکنید، از صلح هم حمایت نمی‌کنید
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - 22:15

ریاض منصور سفیر و نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اگر از آزادی ما حمایت نکنید، از صلح هم حمایت نمی کنید.

العالم - فلسطین اشغالی

ریاض منصور سفیر فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: من در برابر شما ایستاده ام‌ درحالی که بیش از ۳۵ هزار فلسطینی کشته شده اند، ۸۰ هزار نفر معلول شده اند، دو میلیون آواره شده اند و همه چیز ویران شده است.

او تصریح کرد: طرح اسرائیل تغییر نکرده است: نابود کردن و آواره کردن. جهان به سختی در حال درک ماهیت ظالمانه و گسترده اقدامات علیه مردم فلسطین است. نخست وزیر اسرائیل آماده کشتن هزاران نفر دیگر برای تضمین بقای سیاسی خود است.

ریاض منصور ادامه داد: درحالیکه که ما صحبت می کنیم، ۱.۴ میلیون فلسطینی در رفح به این فکر می کنند که آیا امروز زنده خواهند ماند و بعد به کجا خواهند رفت. جایی برای رفتن باقی نمانده است.

سفیر فلسطین تاکید کرد: ما منشور سازمان ملل را ننوشته ایم. ما قوانین بین المللی را وضع نکردیم. ما فقط خواستار اعمال آنها شدیم و تا کنون از حمایت آچاین قوانین محروم بوده ایم.

منصور تصریح کرد: رای آری، رای به موجودیت فلسطین است، نه علیه هیچ کشوری، بلکه علیه تلاش هایی است که ما را از کشور خود محروم می کنند. به همین دلیل است که دولت اسرائیل بسیار با آن مخالف است، زیرا آنها با استقلال ما و راه کار دو کشوری مخالف هستند.

سفیر فلسطین تاکید کرد: تکرار می کنم، فلسطین را آزاد کنید و به قطعنامه رای "آری" بدهید.

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد و از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل بطور مطلوب بازنگری کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها