گزارش العالم از تجمع اعتراضی جوانان ترکیه مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی+فیلم

شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 18:23

شهروندان ترکیه در استانبول مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در این شهر تجمع کرده و با در دست گرفتن پرچم فلسطین و پلاکاردهای حاوی شعار محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه و سر دادن شعار حمایت از فلسطین، خواستار توقف هرنوع تعامل سیاسی، دیپلماتیک و تجاری با این رژیم شدند.

العالم ـ‌ ترکیه

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در آنکارا، این بار جوانان ترکیه دست به کار شده و با برگزاری فعالیت های حمایت از غزه، رهبری همبستگی با مردم فلسطین را در دست گرفته اند.

محمد یلماز یکی از مشارکت کنندگان در تجمع حمایت از غزه در گفتگو با العالم گفت: ما امروز درمقابل کنسولگری رژیم اشغالگر تجمع می کنیم و به عنوان جوانان ترکیه علیه جنایت های آن در غزه تظاهرات می کنیم و از دولتمان می خواهیم که روابط تجاری، نظامی و دیپلماتیک خود با این رژیم را قطع کند.

این رویداد همبستگی بخشی از برنامه های روزانه گروه های جوانان در ترکیه است. از آنجایی که صرفا تظاهرات برای رساندن صدایشان به جهان کافی نیست، آنها تصمیم گرفتند که تا زمان صورت گرفتن اقدام جدی برای توقف کشتار در غزه، چنین تجمع هایی را نیز ترتیب دهند.

خدیجه یاسین یکی دیگر از مشارکت کنندگان در گفتگو با العالم گفت:‌ ما به عنوان مردم و دانشجویان ترکیه ای با مردم فلسطین و مقاومت آن تا آخر همراهیم و باور داریم که فلسطین از نهر تا بحر امتداد دارد. ما به همه می گوییم که در میدان خواهیم ماند تا وقتی که روابط سیاسی و نظامی با تل آویو به کلی قطع شود.

با وجود گذشت ۷ ماه از حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، صدای مردم در ترکیه قطع نشده و آنها همچنان خواهان قطع هرگونه روابط کشورشان با رژیم اشغالگر هستند، بطوری که توانستند در روابط اقتصادی ترکیه با این رژیم تاثیر مستقیمی داشته باشند.

توقف کشتار و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی مجموعه خواسته هایی بود که شرکت کنندگان در تظاهرات و تجمع مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول فریاد می زدند.

پربیننده ترین خبرها