آب پاکی مقام آمریکایی روی دست معتقدان به تغییر سیاست این کشور در قبال تل آویو 

آب پاکی مقام آمریکایی روی دست معتقدان به تغییر سیاست این کشور در قبال تل آویو 
دوشنبه 24 ارديبهشت 1403 - 10:53

سفیر آمریکا در تل آویو به صراحت و در واکنش به کسانی که به اشتباه تصور می کنند آمریکا سیاستی متفاوت از رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین دارد، اعلام کرد: این اشتباه است که کسی باور کند تغییر اساسی در روابط واشنگتن و تل آویو بوجود آمده است.

العالم-آمریکا

به گزارش عربی 21، "جک لو" سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در گفت و گو با کانال 12 تلویزیون عبری، علی رغم اظهارات بایدن درباره تجدید نظر آمریکا در ارسال سلاح برای رژیم صهیونیستی، با قاطعیت بروز هرگونه تغییر اساسی در روابط تل آویو و واشنگتن را رد کرد.

"جک لو" گفت: خیلی شفاف می گویم ما کمک های خیلی زیادی به «اسرائیل» می کنیم، حتی قبل از توفان الاقصی هم این کمک ها ارائه می شد و بعد 7 اکتبر (15 مهر ماه/ عملیات طوفان الاقصی) تنها این کمک ها بیشتر شد و همچنان ادامه دارد، درست زمانی که همه روی تاخیر و حتی توقف ارسال سلاح به تل آویو تمرکز کرده بودند، همه چیز روال عادی داشت این کمک ها همچنان ارائه می شد.

سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی افزود:به اعتقاد راسخ من هیچ تغییر اساسی در روابط بین ما بوجود نیامده است؛ما در مورد بمب‌های بزرگ بویژه بمب‌های سنگین درست در شرایطی که احتمال استفاده از آنها در مناطق پرجمعیت وجود دارد، گفت وگوهایی داشته‌ایم و این کاملا طبیعی است، بنابراین به نظر من این یک اشتباه است که کسی تصور کند تغییر اساسی در روابط واشنگتن و تل آویو بوجود آمده است.

وی درباره اظهارات جو بایدن رییس جمهور آمریکا درخصوص توقف ارسال سلاح به سرزمین های اشغالی در صورتی که رژیم صهیونیستی حمله گسترده به رفح را اجرا کند گفت: آنچه بایدن مطرح کرد حکایت از آن دارد که وی عقیده دارد عملیات گسترده در رفح ایده ی خوبی نیست و او تاکید کرد که نباید از بمب های چند تنی در این منطقه ی پرجمعیت استفاده کرد.

همزمان با اظهارات سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی وزیر خارجه آمریکا گفت اگر تل‌آویو «تصمیم به انجام عملیات نظامی در رفح بگیرد، ما نمی‌خواهیم بخشی از آن باشیم».

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در راستای حمایت از حملات رژیم اشغالگر در رفح اظهار کرد: «ما از عملیات نظامی گسترده در رفح بدون برنامه‌ای مشخص و مطمئن برای دور نگه داشتن غیرنظامیان از خطر حمایت نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: «ورود به رفح مشکل جلوگیری از بازگشت حماس به قدرت در غزه را حل نمی‌کند.»

وی به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «اگر اسرائیل تصمیم به انجام عملیات نظامی در رفح بگیرد، ما نمی‌خواهیم بخشی از آن باشیم.»

بلینکن تصریح کرد: «توقف ارسال بمب های سنگین به «اسرائیل» ناشی از نگرانی ما در مورد تأثیر آنها بر مناطق پرجمعیت است.»

بلینکن تأکید کرد: «اگر اسرائیل در غزه بماند با نافرمانی مواجه می‌شود و اگر عقب‌نشینی کند، یک خلأ ایجاد می‌کند که حماس آن را پر خواهد کرد.»

پربیننده ترین خبرها