قطر اولین سفیر خود در موریتانی را پس از 7 سال منصوب کرد

قطر اولین سفیر خود در موریتانی را پس از 7 سال منصوب کرد
سه شنبه 1 خرداد 1403 - 09:44

قطر از انتصاب اولین سفیر خود در موریتانی پس از پایان 7 سال تنش در روابط بین دو کشور، خبر داد.

العالم - جهان اسلام

خبرگزاری قطر دیروز دوشنبه اعلام کرد: شیخ تمیم بن حمد امیر قطر، با صدور حکمی "شاهین علی خلفان البطی الکعبی" را به عنوان سفیر کارآمد وتام الاختیار در جمهوری اسلامی موریتانی منصوب کرد.

این اقدام قطر چند ماه پس از اقدام مشابه موریتانی انجام می شود که طی آن در دسامبر 2023، محمد ولد غزوانی، رئیس جمهور موریتانی، مشاور خود "محمد امین ولد سلمان" را به عنوان سفیر موریتانی در قطر منصوب کرده بود.

درحالی که دوحه و نواکشوت در سال 2017، سفرای خود را به کشورشان فراخوانده بودند، اما در آوریل 2021، این دو کشور روابط خود را دوباره از سرگرفتند.

در همین راستا، در مارس 2023، غزوانی رئیس جمهور موریتانی برای شرکت در پنجمین کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد کشورهای کمتر توسعه یافته از دوحه بازدید کرد ودر دیدار آن زمان خود با "خلیفه بن جاسم" رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت قطر، با تمجید از روابط نواکشوت و دوحه از تجار قطری خواست در کشورش سرمایه گذاری کنند.

یادآور می شود، بحران دیپلماتیک قطر در روز ۵ ژوئن ۲۰۱۷ با قطع روابط دیپلماتیک ۴ کشور عربی به محوریت عربستان سعودی با قطر آغاز شد.

که طی آن ابتدا چهار کشور عربستان ، مصر، امارات، بحرین به محوریت عربستان سعودی با قطر قطع روابط دیپلماتیک نمودند، پس از آن برخی کشورهای عربی از این اقدام عربستان سعودی پشتیبانی و روابط خود را با قطر قطع کردند که از جمله آنها موریتانی بود.

پربیننده ترین خبرها