قدردانی سفیر ایران در مسقط از دولت و مردم عمان + فیلم

پنج‌شنبه 3 خرداد 1403 - 17:27

موسی فرهنگ سفیر ایران در مسقط  از دولت و ملت سلطان نشین عمان به خاطر هم دردی برای شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران و پیوندهای برادری میان جمهوری اسلامی ایران و سلطان نشین عمان تشکر و قدردانی کرد.

العالمایران

موسی فرهنگ در گفتگوی مستقیم با خبرنگار شبکه خبری العالم در حاشیه مراسم عزاداری در سفارت کشورمان گفت: مردم ایران در این مصیبت دو تن از برجسته ترین چهره های خود یعنی شهید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران، و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را، از دست دادند.

وی افزود: اما خدا را به خاطر حضور رهبری فرزانه سپاسگزاریم و جمهوری اسلامی ایران توانست این مصیبت را در سریع ترین زمان ممکن پشت سر بگذارد به گونه ای که رییس قوه مجریه و همچنین تاریخ انتخابات آینده را تعیین کردند.

فرهنگ تصریح کرد: شمار زیادی از مقامات عمان طی دو روز گذشته تلفنی تماس گرفتند و سلطان هیثم پیام تسلیت خود را به آیت‌الله خامنه ای مقام معظم رهبری ارسال کرد و هیاتی بلند پایه برای مراسم یادبود رپیس جمهوری اعزام کرد و بیش از ۵ وزیر عمانی برای عزاداری در سفارت حاضر شدند.

وی افزود: بسیاری از زنان و مردان عمانی تماس تلفنی گرفتند و در دو روز گذشته برای تسلیت به سفارتخانه آمدند امروز نیز در مراسم یادبود حاضر شدند در هر حال خدا را به خاطر این نعمت برادری میان ایران و سلطان نشین عمان شکر می گوییم.

پربیننده ترین خبرها