معترضان در آمریکا خواستار توقف حمایت‌های دولت واشنگتن از رژیم صهیونیستی شدند

معترضان در آمریکا خواستار توقف حمایت‌های دولت واشنگتن از رژیم صهیونیستی شدند
چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 12:04

 معترضان آمریکایی به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به پناهجویان فلسطینی در پایتخت و سن‌دیگو تجمع کرده و خواهان توقف حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو شدند.

العالم- آمریکا

خبرگزاری آناتولی نوشت که صدها معترض شب گذشته در واشنگتن و در برابر کاخ سفید تجمع کردند تا به جدیدترین حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان در رفح اعتراض کرده و از دولت آمریکا بخواهند تا کمک مالی به اسرائیل را پایان دهد.

معترضان پارچه نوشته هایی با مضامین "فلسطین آزاد باید گردد"، "کمک های مالی آمریکا به اسرائیل آپارتاید پایان یابد"، "تمام چشم‌ها به رفح دوخته شده" و "کشتار بس است" را حمل می‌کردند.

تظاهرکنندگان همچنین شعار می‌دادند: "هم اکنون بمباران رفح را متوقف کنید" و "هم‌اکنون به اشغال پایان دهید".

به نوشته تارنمای شبکه تلویزیونی سی بی اس، در سن دیگو نیز صدها نفر دیروز تجمعی در برابر پارک واترفرانت برگزار کرده و ضمن محکومیت حملات مرگبار اخیر به اردوگاه آوارگان رفح که ده ها شهید و صدها مجروح بر جای گذاشته، خواستار برقراری آتش بس شدند.

سازمان‌ دهندگان این تجمع اعلام کردند که مادامی که آتش‌بس برقرار نشده، به تجمع و سخنرانی در مورد آنچه در غزه رخ می‌دهد، ادامه خواهند داد.

این اعتراضات علیه دولت آمریکا در حالی برگزار شد که «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته با بیان اینکه حمله زمینی اسرائیل به رفح غیرقابل توجیه است، به رغم افزایش خشم افکار عمومی بین المللی از حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی اعلام کرد که تغییری در سیاست های دولت جو بایدن در قبال اسرائیل رخ نداده است.

پربیننده ترین خبرها