بازداشت فعالان حامی فلسطین در نیویورک/ موزه بروکلین در کنترل معترضان+فیلم

شنبه 12 خرداد 1403 - 10:50

پلیس نیویورک شماری از فعالان شرکت کننده در تظاهراتی که در حمایت از فلسطینی ها و محکومیت حملات رژيم صهیونیستی به غزه برگزار شد، بازداشت کرد.

العالم-آمریکا

به گفته ی شاهدان شرکت کنندگان در تظاهرات بعد از درگیری شدید با پلیس بخش هایی از موزه بروکلین در شهر نیویورک را به کنترل خود درآوردند.

پلیس نیویورک در این درگیری ها شماری از فعالان حمایت از فلسطین را بازداشت کرد. سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد که هنوز آمار دقیقی از شمار بازداشت شدگان در دست نیست.
مدیر امور هنری موزه بروکلین نیز اعلام کرد که یک ساعت قبل از تشدید تنش ها میان پلیس و معترضان در داخل ساختمان موزه درهای آن بسته شد.

یکی از شاهدان این ماجرا به رویترز گفت: صدها معترض در اطراف موزه بروکلین در حال حرکت بودند که شماری از معترضان به ورودی موزه هجوم بردند و با وجود مقاومت پلیس عده ای توانستند وارد موزه شوند.

براساس این گزارش معترضان پلاکاردی بر نمای کلاسیک ساختمان موزه آویزان کردند که بر روی آن نوشته بود: «فلسطین را آزاد کنید» ،« نسل کشی را متوقف کنید».

یک سازمان طرفدار فلسطینی ها نیز اعلام کرد که هواداران فلسطین موزه بروکلین را اشغال کردند تا آن را مجبور کنند هرگونه سرمایه گذاری مرتبط با رژیم اسرائیل را فاش و کمک های مالی به این سرمایه گذاری ها را پس بگیرد.

تظاهرات گسترده در آمریکا در محکومیت حملات صهیونیست ها به غزه همچنان ادامه دارد و اغلب این تظاهرات در دانشگاه های این کشور برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها