گزارش العالم از همایش بین المللی «غزه مظلوم مقاوم »

شنبه 12 خرداد 1403 - 22:45

«غزه مظلوم مقاوم» عنوان کنفرانس بین المللی است که با حضور شمار زیادی از شخصیت های سیاسی و مذهبی ایرانی و مهمانان کشورهای عربی و خارجی در سالن کنفرانس سازمان صدا و سیما برگزار  شد.

العالم ایران

به گزارش روز شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، این همایش که در ایام سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران همزمان شده بود، با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

قالیباف تاکید کرد: امام خمینی (ره) از ابتدای نهضت اسلامی ایران تا پیروزی انقلاب نگذاشتند موضوع فلسطین از دستور کار ملت ایران خارج شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) وحدت امت اسلامی و توجه جهانی برای حل مسئله فلسطین را ضروری دیدند و از ابتدای نهضت اسلامی ایران تا پیروزی انقلاب نگذاشتند موضوع فلسطین از دستور کار ملت ایران خارج شود عملیات "وعده صادق" نیز به جهانیان ثابت کرد که رژیم صهیونیستی ضعیف تر از تار عنکبوت است و محاسبات نادرست نظام سلطه جو را بر هم زده است

علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه این کنفرانس بین‌المللی به تلاش‌های ایران در هشت ماه گذشته برای پایان دادن به جنایات صهیونیست‌ها و نسل‌کشی‌ مردم غزه ، اشاره کرد.

وی افزود: ایران برای ملت فلسطین و مقابله با تجاوزات صهیونیستی نقش محوری و مهمی ایفا کرده و از طریق مخالفت با اقدامات تحریک آمیز سلطه گران وبه آتش کشیدن منطقه ، به دنبال بازگرداندن ثبات و صلح به منطقه است.

شرکت کنندگان دراین کنفرانس، جنایتگری وحشیانه رژیم صهیونیستی را علیه مردم فلسطین در غزه با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا که طی هشت ماه گذشته منجر به شهادت ده ها هزار زن و کودک شده است، محکوم کردند.

انتظار می رود جامعه جهانی و مجامع بین المللی به ویژه کشورهای اسلامی در راستای جلوگیری از ادامه این جنایات گام های قاطع و موثری بردارند.

پربیننده ترین خبرها