تحلیل تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی

تحلیل تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) بر محور مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی
يکشنبه 13 خرداد 1403 - 18:40

در پرتو اندیشه های امام خمینی (ره) شاهدیم که چگونه فروپاشی و شکست کامل طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه ، زیر ضربات محور مقاومت که مسلح به اندیشه و بینش امام راحل است، صورت پذیرفته و راه آزادی سرزمین های اشغالی و مقدسات تحت تاثیر این اندیشه در پیش گرفته شده است.

العالم - ایران

وب سایت شبکه خبری العالم در یادداشتی به قلم احمد محمد که در آستانه فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران منتشر کرده، به تحلیل تاثیر پذیری محور مقاومت از آثار و اندیشه های ایشان مبادرت کرده است.

در این یادداشت آمده است: عجز وناتوانی امریکا و رژیم صهیونیستی در به حاشیه راندن مردم فلسطین و محو قضایای اشغال این سرزمین در اذهان و وجدان انسانهای بیدار عرب و مسلمان،از یک سو، و سربرآوردن و خروج مساله ی فلسطین از تنگنای عربی و توسعه آن به گستره ی اسلامی، از سویی دیگر، بارقه های امیدی از شکست حتمی اشغالگران اسرائیلی و هژمونی امریکا و بکارگیری مقاومت مسلحانه به عنوان ابزاری برای احیای حقوق سلب شده مردم مظلوم فلسطین و نیز اتحاد گروه ها و جنبش های مقاومت در منطقه را در دل جوانان مسلمان شعله ور کرد.

همه اینها "رؤیاهای صادقه" امام خميني (ره) است که در دوران حیات خود بر آن ها باور و تأكيد داشت و امروز ما شاهد تحقق كامل رؤیاهای این عالم دینی، آنهم پس از گذشت 35 سال از رحلتش هستیم.

تهران چند روزی است که میزبان همایش بین المللی "غزه مظلوم و مقاومت"، با حضور شخصیت های سیاسی کشورهای مختلف جهان به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

هم اکنون سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)، مصادف با تجسم عملی اندیشه ها و دیدگاه های آن رهبر همام، در مورد مسئله فلسطین و راه های مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و سلطه طلبی آمریکاست، چنانکه در پرتو این تجسم و واقعیت پذیری آنها، شاهد هستیم که چگونه فروپاشی و شکست کامل طرح آمریکایی-صهیونیستی در منطقه ، زیر ضربات محور مقاومت که مسلح به اندیشه و بینش امام راحل است، صورت پذیرفته و راه آزادی سرزمین های اشغالی و مقدسات تحت تاثیر این اندیشه در پیش گرفته شده است.

دقیق ترین تجسم اندیشه های امام خمینی (رحمت الله علیه) در عملیات "طوفان الاقصی" شکل گرفت که تاکید بر فنا ناپذیری آرمان فلسطین و جوانان امروز آن سرزمین دارد؛ جوانانی که بیش از همه نسل‌های گذشته به سرزمین خود و دفاع از مقدسات آن متعهدند و نه تنها در برابر اشغالگر مقاومت می کنند، بلکه توانایی شکست آن را نیز دارند، همچنان که این هژمونی خودپندار اسرائیلی‌ها حتی با وجود حمایت های بی دریغ آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان ها و نیز عادی سازی روابط با برخی از کشورهای عربی نتوانست در برابر مردان مقاومت در "طوفان الاقصی" داوم بیاورد و درهم شکست.

زمانی که امام خمینی (ره) بیش از 60 سال پیش در مورد مسئله فلسطین به عنوان اولین مسئله مسلمانان، بلکه به عنوان محور اتحاد همه ی جهانیان، صحبت می کرد، کسانی بودند که این صحبت را آرمان گرایانه و دست نایافتنی توصیف می کردند.

اما آنچه امروز ما شاهد آنیم، بدینگونه است که پس از گذشت 8 ماه از آغاز عملیات نیروهای مقاومت در "طوفان الاقصی" جوانان عرب و مسلمان،" اسرائیل" را متحمل پرداخت بهای سنگینی برای جنایات خود در غزه کرده اند و همچون کمربندی آتشین دور تادور رژیم اشغالگر را احاطه کرده اند به طوری که تاکنون هرگز چنین شرایط دشواری را پشت سر نگذاشته بود.

دیگر کسی از این رژیم نمی هراسد و البته که ناگفته نماند رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش برای بازگرداندن وجهه درهم شکسته شده ی خود در نتیجه ی ضربات محور مقاومت است که به صورت همه جانبه و از هر طرف بر او وارد آمده است.

چه کسی تا قبل از عملیات "طوفان الاقصی"، روزی را تصور می کرد که نیروهای مقاومت بتوانند رژیم اشغالگر اسرائیلی را در منطقه تحت محاصره دریایی قرار داده و فعالیت بنادر آن را مختل کنند، آنچنان که امروز منطقه ی بندری "ایلات" به هدفی برای نیروهای مقاومت عراق و یمن تبدیل شده و از هر گونه فعالیت کشتیرانی خالی شده است .

در مورد تل آویو، نیز روزی نیست که موشک های مقاومت به آن اصابت نکند و آژیر خطر در آن به صدا درنیاید.

رژیم صهیونیستی که زمانی ده ها اسیر فلسطینی را در ازای رهایی استخوان های یک سرباز خود از دست مقاومت، آزاد می کرد، امروز شاهد آن هستیم که سرنوشت صدها اسیر خود را در دستان مقاومت رها کرده و از "آزادسازی" حتی یک نفر از آنها با وجود تمامی جنایات و ویرانی هایی که بر غزه وارد کرده عاجز است و حتی قادر نیست شهرک نشینان خود را از ترس موشک های مقاومت به خانه هایشان بازگرداند.

تا پیش از امروز هرگز به ذهن کسی خطور نکرده بود که نیروهای مقاومت "انصارالله" یمن بتوانند ناوهای هواپیمابر و ناوگان جنگی آمریکایی و انگلیسی را در دریای سرخ، دریای عمان و اقیانوس هند و دریای مدیترانه با موشک و پهپاد و در حمایت از مردم غزه، هدف قرار دهند، چنین اقداماتی که هیچ قدرت بزرگی مانند روسیه و چین هم جرأت انجام آن را نداشته و این همان عزت و بزرگی است که خداوند به بندگان وفادار خود وعده داده است.

همین رژیم صهیونیستی که بدون هیچگونه ترس و اقدامات بازدارنده ای و تحت حمایت نظامی آمریکا و غرب در منطقه، امنیت و ثبات کشورهای عربی را به تهدید می کرد ، با بزرگ ترین حمله تاریخ منطقه و جهان به دست نیروهای مسلح ایران اسلامی در عملیات "وعده صادق " مواجه شد که طی آن با بیش از 300 موشک و پهپاد به طور همزمان هدف حمله قرار گرفت و زمینگیر شد.

عملیات گسترده "وعده صادق" که در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، انجام شد از چنان قدرتی برخوردار بود که نه تنها رژیم اسرائیل بلکه حتی حامیان آمریکایی و غربی آن جرأت پاسخگویی به آن را نیافتند.

ایران در عملیات "وعده صادق " نشان داد که موجودیت "اسرائیل" شکننده تر از تار عنکبوت است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمت الله علیه) مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله مقدس اسلامی مطرح و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامگذاری کرد تا در پی آن مسئله فلسطین در راس دستور کار دولت ها، ملت ها و احزاب اسلامی قرار گیرد و جبهه ای متحد از مقاومت، مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله مهم جهان اسلام بدون توجه به موضوعات دیگر قلمداد کند.

البته این همان چیزی است که امروز محقق شده است و می بینیم محور مقاومت از ایران به یمن، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین، با حرکت به سوی یک هدف و با یک انگیزه فراگیر شده است، محور مقاومتی که در نقطه ی مقابل محور تجزیه طلبی، فرقه گرایی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تسلیم است، مواردی که آمریکا در صدد تحمیل آن بر کشورها و مردم منطقه است.

اندیشه های امام خمینی (رحمت الله علیه) که به برکت وجود رهبر انقلاب اسلامی آیت سید علی خامنه ای (دامت افاضاته) عملی شده، همچنان بر پایه ی وحدت در برابر کسستگی، اسلام اصیل در برابر اسلام آمریکایی-انگلیسی، مقاومت در برابر تسلیم ، وحدت اسلامی در برابر فرقه گرایی و نژادپرستی، استوار بوده و هست، مؤکدا قائل به قدرت در برابر ضعف ، اعتماد به نفس در برابر شک، یقین به امید آزادی فلسطین در برابر عادی سازی و مماشات با اشغالگران است.

مردمان منطقه به برکت محور مقاومت و فداکاری‌های بزرگی که برای غزه انجام داده، اکنون ثمره این اندیشه‌های مبارک را درو می‌کنند، ازجان گذشتگی هایی، که بزرگ ترین حامی صهیونیست یعنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا را مجبور کرد تا رسما اعتراف کند "اسرائیل" هیچ دستاورد و پیروزی درجنگ در غزه نخواهد داشت و باید آن را متوقف کند، واگر نخواهد اسیران خود را زنده بازگرداند، صرفا با اعمال زور و تهدید هیچ یک از اهداف آمریکا و "اسرائیل" در این جنگ محقق نخواهد شد.

پر واضح است که اعلام چنین مطلبی یک اعتراف آشکار به قدرت محور مقاومت است، محوری که به چنان نیروی غلبه ناپذیری تبدیل شده است که هیچ قدرتی در جهان نمی تواند آن را دست کم گرفته و یا نادیده بگیرد.

پربیننده ترین خبرها