جنگ نسل کشی عزه؛

گزارش العالم: رفح به شهری بدون هیچ بیمارستان و مرکز درمانی تبدیل شد

دوشنبه 14 خرداد 1403 - 14:52

شهر رفح در جنوب باریکه غزه که با حملات مداوم رژیم صهیونیستی مواجه است، با از کار افتادن بیمارستان ها، به شهری بدون هیچ مرکز درمانی برای پذیرش زخمی ها و بیماران تبدیل شد.

العالم فلسطین اشغالی

خبرنگار شبکه العالم در خان یونس در جنوب باریکه غزه روز دوشنبه با اشاره به جنگ نسل کشی غزه گزارش داد: شماری از مراکز درمانی از ابتدای جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه، در شهر رفح فعال بودند اما از چند روز پیش به علت محاصره و تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی از چرخه خدمت خارج شدند که آخرین مورد نیز روز گذشته بود.

بنابر این گزارش، بیمارستان آمریکایی رفح روز گذشته پس از اعلام خطرناک بودن منطقه به خاطر حملات رژیم صهیونیستی، از چرخه خدمت خارج شد، نطامیان رژیم اشغالگر نیز نسبت به هرگونه ورود به این ساختمان و خروج از آن هشدار داده اند.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: بیمارستان ابویوسف النجار، بیمارستان کویتی، بیمارستان صحرایی امارات و سایر بیمارستان ها نیز از چرخه خدمت خارج شدند.

این گزارش می افزاید: همه بیمارستان‌های سراسر غزه به‌ جز بیمارستان شهدای گردان‌های الاقصی که همچنان در دیرالبلح در مرکز باریکه غزه فعال است و همچنین بیمارستان ناصر که دوباره فعالیت خود را از سر گرفته، همگی از چرخه خدمت خارج شده‌اند.

خبرنگار العالم گزارش داد: فعالیت بیمارستان های در حال خدمت نیز به دلیل کمبود کادر و تجهیزات پزشکی بسیار محدود است.

پربیننده ترین خبرها