کاخ سفید: حماس پیشنهاد بایدن همان را قبول و اجرا کند

کاخ سفید: حماس پیشنهاد بایدن همان را قبول و اجرا کند
چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 00:17

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد بایدن در خصوص تضمین پایبندی اسرائیل به توافق پیشنهادی، تعهد داده است.

العالم - آمریکا

«جان کربی»، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: پیشنهاد جدیدی که بایدن درباره غزه مطرح کرد را اسرائیلی‌ها ارائه کرده بودند.

کربی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تصریح کرد: من تاکید می‌کنم این پیشنهاد، پیشنهادِ اسرائیل است و ما حماس را به پذیرش طرح پیشنهادی توافق، تشویق می‌کنیم.وی گفت: بایدن معتقد است که این پیشنهاد، فرصتی بزرگ برای توقف جنگ است و اکنون تصمیم با حماس است.

این مقام امریکایی افزود: ما درباره پیشنهادِ اسرائیل صحبت می‌کنیم و نمی‌توانیم از تل‌آویو بخواهیم با پیشنهادی که خودش آن را تدوین کرده، موافقت کند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه امیدواریم حماس این پیشنهاد را قبول و در سریع‌ترین زمان ممکن آن را اجرایی کند، اظهار داشت: این طرح شامل توقف عملیات نظامی و خروج از نوار غزه است و قطر و مصر برای تضمین پایبندی حماس بدان، و بایدن هم درخصوص تضمین پایبندی اسرائیل به آنچه که مربوط به آن است، متعهد شده‌اند.

کربی تصریح کرد: سفر برت مک‌گورک مشاور رئیس جمهور بر تضمین بازگشایی گذرگاه رفح تمرکز خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جمعه پیشنهاد آتش‌بس سه مرحله‌ای را ارائه کرد که شامل آتش‌بس، آزادی اسرای اسرائیلی و زندانیان فلسطینی و بازسازی غزه است.

همچنین قطر روز سه‌شنبه اعلام کرد پیشنهاد اسرائیل را به حماس ارائه کرده که منعکس‌کننده مواضع اعلام شده توسط رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن است و افزود پیشنهاد فعلی به مواضع دو طرف بسیار نزدیک‌تر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها