لحظه به لحظه با 246مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با  246مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
شنبه 19 خرداد 1403 - 08:46

رژیم صهیونیستی بامداد امروز (شنبه) در دویست وچهل و ششمین روز حملات جنایتکارانه خود به غزه و کرانه باختری، در جنایتی دیگر با بمباران یک منزل مسکونی در شمال شهر غزه 18 فلسطینی را شهید و یا مجروح کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه‌ای را در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه بمباران کردند.

در این حمله 4 فلسطینی به شهادت رسیده و 14 نفر هم زخمی شدند.

دست کم 8 نفر از شهدا و مجروحان کودک هستند.

در همین حال دفتر اطلاع رسانی دولت غزه دیروز (حمعه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در منطقه غزه بیش از ۱۵۵۱۷ کودک فلسطینی را به شهادت رسانده است.

در نتیجه این جنگ، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آنها را از دست داده‌اند.

این بیانیه تاکید کرده است که ۳۵۰۰ کودک فلسطینی به علت سوء‌تغذیه یا کمبود منابع غذایی ناشی از جنگ با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند. تاکنون ده‌ها کودک فلسطینی در نتیجه سوء تغذیه و خشکی بدن جان خود را از دست داده‌اند.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه که دیروز (جمعه) اعلام شد، آمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (15 مهر ماه 1402) و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۳۶ هزار و ۷۳۱ نفر و آمار مجروحان به ۸۳ هزار و ۵۳۰ نفر افزایش یافته است.

از سوی دیگر به دنبال تلاش میانجیگران برای برقراری آتش بس، محمد الهندی معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان این که هیاتی به دوحه قطر اعزام شده است، تصریح کرد که پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس مبهم است و ما خواهان موضعی روشن و بدون ابهام هستیم.

الهندی در ادامه در باره سفر هیأتی از این جنبش به دوحه گفت: شنبه (امروز) در دوحه خواهیم بود تا تلاش‌ها را برای دستیابی به توافق درباره آتش‌بس ادامه دهیم.

وی در عین حال افزود که دولت آمریکا در هدف کلی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه باریکه غزه یعنی ریشه‌کنی مقاومت همدست و شریک این رژیم است.


گزارش لحظه به لحظه العالم از 246 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:19 | حمله موشکی «سرایا القدس» به پایگاه نظامی اسرائیلی "رعیم"

فیلم

21:09 | آتش سوزی مجدد در کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی در نتیجه حمله موشکی حزب الله

فیلم

21:02 | بیانیه سخنگوی نظامی قسام در باره آزاد سازی 4 اسیر صهیونیست/ دشمن در جریان جنایت النصیرات تعدادی از اسرای خود را به قتل رساند

سخنگوی نظامی گردان‌های قسام اعلام کرد که اولین متضرر در حملات جنایتکارانه دشمین صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز باریه غزه اسرای خود دشمن بودند.

بنابر این گزارش، ابوعبیده سخنگوی گردان‌هایط قسام شاخه نظامی حماس، روز شنبه در پیامی تلگرامی اعلام کرد آنچه دشمن صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه انجام داد یک جنایت جنگی ترکیبی و پیچیده است که اولین متضرر آن اسرای خود دشمن بودند. (جزییات بیشتر)

19:58 | احتمال سوق یافتن رژیم اشغالگر به نافرمانی مدنی با استعفای بنی گانتز

خبرنگار العالم از احتمال استعفای بنی گانتز از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر عدم تحقق شرایطش در زمینه جنگ غزه خبر داد.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: عدم پذیرش شرایط نتانیاهو در زمینه جنگ غزه ازسوی گیدئون سعر رهبر حزب امید جدید رژیم صهیونیستی، که قرار است به جای بنی گانتز عضو کابینه جنگ اسرائیل در کابینه قرار گیرد، و انحلال کابینه توسط نتانیاهو یک بحران بزرگ تر در اسرائیل ایجاد خواهد کرد که می تواند به نافرمانی مدنی تبدیل شود.

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد «بنی گانتز» قرار است امروز (شنبه) خروج حزب خود از کابینه اضطراری بنیامین نتانیاهو که بعد از ۷ اکتبر تشکیل شد اعلام کند. (جزییات بیشتر)

19:38 | افشای دروغ حمله به نیروهای حماس در بمباران مدرسه آنروا در النصیرات غزه

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت غزه دروغ بودن ادعای ارتش صهیونیستی درباره اینکه در مدرسه آنروا در اردوگاه النصیرات نیروهای این جنبش را هدف قرار داده است، افشا کرد.

اسماعیل ثوابته مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت غزه، با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی برای منحرف کردن افکار عمومی اسامی اشخاصی را منتشر و ادعا کرده که رزمندگان حماس در این حمله کشته شده اند در حالی که برخی از آنها در اماکن دیگر شهید شده اند و 3 نفر زنده اند که یکی از آنها سالهاست در خارج از غزه زندگی می کند. (جزییات بیشتر)

18:42 | تصاویری از بمباران جنون‌آمیز و وحشیانه فلسطینیان در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه

تا این لحظه 210 نفر شهید و بیش از 400 نفر زخمی شده اند.

فیلم

18:36 | حماس: آزادی 4 اسیر صهیونیست، تغییری درشکست استراتژیک دشمن ایجاد نمی کند/ دست داشتن آمریکا در جنایت امروز النصیرات

جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد که ارتش تروریست رژیم صهیونیستی دست به جنایت و کشتاری وحشیانه در حق فلسطینیان به ویژه در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه زد.

18:14 | لحظه حمله هوایی رژیم اشغالگر به اردوگاه آوارگان نصیرات در بخش مرکزی باریکه غزه

فیلم

18:00 | کشته شدن یک افسر یگان یمام در النصیرات

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد در جریان عملیات امروز (شنبه) آزادسازی ۴ اسیر اسرائیلی در اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه، یک افسر یگان یمام کشته شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی نام این افسر را ارنون زامورا اعلام کرده است.

16:59 | نظامیان صهیونیست جوان فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند

مومن عمر ابو عسل جوان فلسطینی که صبح امروز (شنبه)‌در حمله نیروهای صهیونیست به روستای عنبتا در شرق طولکرم در کرانه باختری فلسطین به ضرب گلوله زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. (جزییات بیشتر)

16:48 | وزارت بهداشت غزه از قتل عام و شهادت 150 فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به اردوگاه النصیرات در استان مرکزی باریکه غزه خبر داد

16:23 | صحنه دلخراش حمل جنازه پسر فلسطینی برروی دوش پدر که در قتل عام استان مرکزی باریکه غزه به شهادت رسیده است.

فیلم

16:15 | گزارش العالم از شهادت ۱۱ فلسطینی در بمباران های رژیم صهیونیستی در غزه

خبرنگار شبکه خبری العالم در باریکه غزه گزارش داد که طی بمباران خانه ای در مجتمع ۱۲ اردوگاه البریج، ۶ فلسطینی به شهادت رسیدند.

بنابر این گزارش، نیروهای اشغالگر از شرق اردوگاه با گلوله های توپ و با خودروهای زرهی این منطقه را هدف قراردادند. (جزییات بیشتر)

16:00 | گزارش العالم ازحمله مقاومت اسلامی لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست

مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی در منطقه زرعیت را با موشک و توپخانه هدف قرار داد.

صبح امروز (شنبه) نیز مقاومت اسلامی لبنان با استفاده از پهپاد به مواضع نظامیان صهیونیستی در منطقه سنئیم در عمق مزارع شبعا حمله و شماری از آنها را به هلاکت رسانده یا مجروح کرد. (جزییات بیشتر)

15:42 | جنگ نسل کشی غزه؛ بمباران دیوانه وار و درگیری شدید در اردوگاه النصیرات/ یگان ویژه رژیم صهیونیستی لو رفت/ شهید و زخمی شدن شمار زیادی ازغیرنظامیان فلسطینی

منابع خبری از تداوم درگیری‌های شدید در مناطق مختلف باریکه غزه بویژه اردوگاه النصیرات در مرکز غزه و حملات مقاومت فلسطین به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع خبری گزارش دادند که صدای انفجاری‌های شدید و ‌تیراندازی در این منطقه به گوش می‌رسد.

ارتش رژیم صهیونیستی به صورت دیوانه وار اقدام به بمباران و موشکباران منطقه از طریق زمین، هوا و دریا کرده که به شهید و زخمی شدن شمار زیادی ازغیرنظامیان فلسطینی منجر شده است. (جزییات بیشتر)

14:58 | شماره شهدای جنگ غزه به ۳۶۸۰۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت گذشته به باریکه غزه ۷۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۵۰ نفر هم زخمی شدند.

بنابر این گزارش،‌ از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تا این لحظه ۳۶۸۰۱ فلسطینی به شهادت رسیده و ۸۳۶۸۰ نفر نیز زخمی شدند. (جزییات بیشتر)

14:45 | لحظه حمله توپخانه‌ای ارتش اشغالگر صهیونیستی به اردوگاه النصیرات در مرکز باریکه غزه

1

14:41 | ارتش رژیم صهیونیستی مدعی آزادی 4 اسیر در باریکه غزه شد

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد 4 اسیر اسرائیلی را در مرکز اردوگاه النصیرات در باریکه غزه آزاد کرده است. (جزییات بیشتر)

13:52 | وقوع انفجار در دیرالزور سوریه

ظهر امروز (شنبه) بر اثر انفجار یک دستگاه خودرو در محله القصور در شهر دیرالزور در شرق سوریه دو نفر شهید و شماری زخمی شدند.

13:36 | تحلیلگر فلسطینی: نفوذ مقاومت به نتساریم، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد

یک تحلیلگر فلسطینی گفت: نفوذ به پشت خط مقدم دشمن در منطقه نتساریم، رژیم صهیونیستی را که مدعی بود تمام هدف جنگ این است که دیگر عملیات نفوذی نظیر آنچه که در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، تکرار نشود، غافلگیر کرد. (جزییات بیشتر)

13:33 | کودک معصوم فلسطینی همچنان منتظر پدرش است که رفته برایش بیسکویت بخرد و برگردد اما نمی‌داند که او به شهادت رسیده و دیگر بازنخواهد گشت!

1

11:37 |عضو برجسته جبهه دموکراتیک:

طرح پیشنهادی واشنگتن برای آتش بس با صحبت های بایدن مغایر است

یکی از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با بیان این که تصمیم هر چند دیرهنگام سازمان ملل مبنی بر قرار دادن نام ارتش رژیم صهیونیستی در لیست سیاه به مثابه سیلی بر صورت این رژیم است در عین حال خاطرنشان کرد: طرح آتش بس که آمریکا به شورای امنیت ارائه کرده با صحبت های بایدن در این باره و خروج رژیم صهونیستی از غزه، کاملا مغایر است. (جزییات بیشتر)

11:17 |حمله پلیس آلمان به فعالان حامی فلسطین

1

11:10 | حمله پهپادی حزب‌الله به نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی

حزب‌الله لبنان روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که واحدهای توپخانه‌ ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه «سنئیم» واقع در کشتزارهای اشغالی شبعا با پهپاد هدف قرار داده است.

(جزییات بیشتر)

10:13 |پیامدهای قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در "فهرست سیاه کودک‌کشی"
سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) طی یادادشتی خطاب به نمایندگان رژیم صهیونیستی در این سازمان اعلام کرد که این رژیم را در "فهرست سیاه رژیم های کودک‌کش" قرار داده است (جزییات بیشتر)

09:49 | قایق های رژیم صهیونیستی سواحل شهر غزه را به شدت گلوله باران کردند

09:20 | رژیم صهیونیستی صبح امروز (شنبه) خانه یک فلسطینی را در شهرک جبل المکبر در قدس اشغالی تخریب کرد

1

08:17 | آثار ضرب و جرح جوان فلسطینی در حمله وحشیانه سربازان اشغالگر به اردوگاه عقبه جبر در غرب اریحا واقع در کرانه باختری فلسطین

گالری

08:09 | پایداری فلسطینیان در برابر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی

فلسطینیان اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه با استفاده از تکه پارچه هایی ، بدون برق و آب، در مجاورت آوار خانه های ویران شده شان برای خود سرپناهی ساخته اند.

1

07:59 |جنگنده های رژیم اشغالگر در دو حمله، شرق البریج و شرق دیرالبلح در مرکز باریکه غزه را بمباران کردند.

06:12 | بنی گانتز امروز از کابینه نتانیاهو جدا می‌شود (جزییات بیشتر )

منابع مطلع به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند یکی از وزیران کابینه اضطراری بنیامین نتانیاهو روز شنبه خروج خود را از این کابینه اعلام خواهد کرد.(جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها