احتمال سوق یافتن رژیم اشغالگر به نافرمانی مدنی با استعفای بنی گانتز + فیلم

شنبه 19 خرداد 1403 - 19:55

خبرنگار العالم از احتمال استعفای بنی گانتز از کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر عدم تحقق شرایطش در زمینه جنگ غزه خبر داد.

العالم فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین گزارش داد: عدم پذیرش شرایط نتانیاهو در زمینه جنگ غزه ازسوی گیدئون سعر رهبر حزب امید جدید رژیم صهیونیستی، که قرار است به جای بنی گانتز عضو کابینه جنگ اسرائیل در کابینه قرار گیرد، و انحلال کابینه توسط نتانیاهو یک بحران بزرگ تر در اسرائیل ایجاد خواهد کرد که می تواند به نافرمانی مدنی تبدیل شود.

الصرفندی گفت : دو چیز باعث شده که حضور بنی گانتز در کابینه رژیم اشغالگر ادامه یابد: یا دستیابی به توافق با حماس که اتفاق نیفتاد و همه داده ها می گویند که راه کاملا بسته است یا جنگ با جبهه شمالی و حزب الله، و این نیز آسان نیست، همه بحث ها در شورای جنگ و رئیس ستاد ارتش تاکید دارد که ارتش اسرائیل توانایی این نبرد را ندارد.

وی افزود: از آنجایی که این دو شرط محقق نشده و نتانیاهو به شرط بنی گانتز در زمینه برنامه ریزی برای روز بعد از جنگ غزه، جذب حریدیم ها و مسائل دیگر عمل نکرد... طبیعی است که بنی گانتز کابینه را ترک کند ... چاره ای ندارد و بازی برایش تمام شده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: اگر بنی گانتز تصمیم به ترک کابینه نگیرد، تمام شانس او ​​برای نخست وزیری در آینده به گونه ای غیر قابل پیش بینی کاهش می یابد.

الصرفندی گفت: بنی گانتز از طریق نتانیاهو وارد کابینه شد در حالی که نتانیاهو او را فریب داد و با سرنوشتش بازی کرد.

وی افزود: اگر بنی گانتز امشب کابینه نتانیاهو را ترک کند و گیدئون سعر نیز از پذیرش جایگزینی بنی گانتز خودداری کند، به این معنی است که بنیامین نتانیاهو کابینه جنگ را منحل خواهد کرد و اختیارات را به کابینه کوچک بازخواهد گرداند. این بازگشت به این معنی است که بن گویر، اسموتریچ و حریدیم این کابینه را دست خواهند گرفت و آنها بحران بزرگتری در اسرائیل ایجاد می کنند و نافرمانی مدنی شکل خواهد گرفت.
گفتنی است که منابع مطلع به یک رسانه آمریکایی گفته‌اند یکی از وزیران کابینه اضطراری بنیامین نتانیاهو روز شنبه (امروز) خروج خود را از این کابینه اعلام خواهد کرد.

پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه گزارش داد «بنی گانتز» قرار است روز شنبه خروج حزب خود از کابینه اضطراری بنیامین نتانیاهو که بعد از ۷ اکتبر تشکیل شد اعلام کند.

با وجود این، اقدام بنی گانتز به فروپاشی ائتلاف نتانیاهو که در حال حاضر ۶۴ کرسی در کنست در اختیار دارد منجر نخواهد شد. اما انتظار می‌رود خروج گانتز به ایجاد بی‌ثباتی‌های بیشتر در کابینه نتانیاهو و تشدید بحران سیاسی رژیم در بحبوحه ناکامی‌های اسرائیل در جنگ غزه منجر شود.

بنی گانتز که یکی از وزیران کابینه جنگی نتانیاهو است ارتباط‌های بهتری با دولت «جو بایدن» در آمریکا دارد. آکسیوس مدعی شده که خروج او ممکن است فشارهای آمریکا و بین‌المللی را روی نتانیاهو تشدید کند.

پربیننده ترین خبرها