طرح پیشنهادی حزب بنی گانتس برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت

طرح پیشنهادی حزب بنی گانتس برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت
پنج‌شنبه 10 خرداد 1403 - 20:51

حزب «اردوگاه دولت» به ریاست بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی طرحی را برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش هاآرتص، اختلافات روزافزون میان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با کابینه نتانیاهو در سایه جنگ غزه همچنان ادامه دارد؛ به طوری که حزب متبوع بنی گانتس که خود عضو کابینه جنگ است، درصدد انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی برای کنار زدن نتانیاهو از قدرت است.

حزب «اردوگاه دولت» تحت ریاست بنی گانتس وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که پیشنهاد برگزاری رای گیری برای انحلال کنست در تلاش جهت برگزاری انتخابات زودهنگام را دارد.

تحلیلگران صهیونیستی معتقدند این طرح تنها در صورت موافقت اکثریت با آن به رأی گذاشته خواهد شد زیرا در صورت عدم تصویب، رأی‌گیری بعدی تا شش ماه بعدی امکان‌پذیر نخواهد بود.

این اقدام بعد از آن صورت گرفت که گانتس ماه پیش به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای ضرورت توافق بر سر برنامه‌ای برای اداره غزه بعد از جنگ ضرب‌الاجل داد.

حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این موضوع گفت: «اسرائیل در زمان جنگ به وحدت نیاز دارد».

پربیننده ترین خبرها