ده‌ها شهید بر اثر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه + فیلم

سه شنبه 22 خرداد 1403 - 14:28

جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در 249مین روز از حمله به باریکه غزه مناطق مختلف غزه را زیر آتش گرفته و با بمباران و گلوله باران منازل شهروندان و مراکز تجمع مردم عادی، ده ها نفر را به شهادت رسانده یا مجروح کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

تیم‌های امداد و نجات دفاع مدنی شماری از شهدا را از زیر آوار در محله الشیخ رضوان و الدرج در شهر غزه خارج کردند اما هنوز جستجو برای یافتن کسانی که زیر آوار مانده‌اند، ادامه دارد.

در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل یک خانواده فلسطینی در منطقه ابواسکندر در محله الشیخ رضوان در شهر غزه شماری از شهروندان به شهادت رسیده یا مجروح شدند. هنوز جستجو برای یافتن کسانی که زیر آوار مانده‌اند ادامه دارد. مجروحان و پیکر شهدا به بیمارستان المعمدانی انتقال یافتند.

همچنین پیکر 8 شهید و چند مجروح که اغلب کودک بودند از زیر آوار منزل یک فلسطینی در محله الدرج در مرکز غزه که مورد حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، خارج شدند.

همچنین در حمله توپخانه‌ای رژیم اشغالگر به غرب اردوگاه النصیرات، چند شهروند به شهادت رسیدند. مناطق دیگری نیز در مرکز، غرب و شمال شهر رفح هدف حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند. در حملات جنگنده های رژیم اشغالگر به مزارع کشاورزی در غرب رفح، تعدادی از کشاورزان به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

منابع فلسطینی گفتند در تیراندازی نظامیان صهیونیستی به چادرهای آوارگان در منطقه المواصی در جنوب غزه، چند فلسطینی مجروح شدند.

از سوی دیگر جمعیت هلال احمر فلسطین اقدام ارتش رژیم صهیونیستی به استفاده از کامیون های ویژه حمل کمک‌های بشردوستانه در عملیات حمله برای آزادی اسرای اسرائیلی را محکوم کرده و آن را جنایت جنگی و نقض صریح قوانین بین المللی انسانی دانست.

این نهاد ضمن یادآوری ضرورت تأمین حمایت های فوری از غیر نظامیان و کارکنان در زمینه‌های انسانی و پزشکی طبق قوانین بین الملل به جامعه جهانی، درباره ادامه بسته بودن گذرگاه رفح آنهم با توجه به شیوع گسترده گرسنگی هشدار داد و گفت تحمیل این مجازات جمعی بر فلسطینی‌ها، باعث تشدید وخامت اوضاع انسانی در غزه می‌شود و نقض صریح حکم دادگاه لاهه و قوانین بین المللی انسانی به شمار می‌رود.

پربیننده ترین خبرها