با رد اتهام آمریکا؛

حماس: بلینکن مسئول برهم زدن توافق آتش‌بس است

حماس: بلینکن مسئول برهم زدن توافق آتش‌بس است
پنج‌شنبه 24 خرداد 1403 - 07:50

جنبش حماس بامداد پنجشنبه با رد اتهام آمریکا، در بیانیه‌ای آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را مسئول برهم زدن توافق آتش‌بس در غزه خواند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری سما فلسطین، جنبش حماس در بیانیه‌ای در خصوص طرح پیشنهادی آتش بس آمریکا، اعلام کرد: حماس با وجود تلاش‌های رژیم اشغالگر در ادامه جنایت در غزه در تمامی مراحل مذاکرات غیر مستقیم درباره آتش بس مثبت عمل کرده است.

جنبش حماس همچنین اظهارات وزیر خارجه آمریکا که در آن این جنبش را مسئول مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش‌بس در باریکه غزه دانست، محکوم کرد.

حماس در این بیانیه تاکید کرده که همواره خواستار توقف جنگ و تبادل اسرا بوده و به وضوح از طرح جو بایدن و قطعنامه شورای امنیت استقبال کرده است.

جنبش حماس همچنین تاکید کرده است که بر خلاف ادعای آمریکا، رژیم صهیونیستی هیچکدام از این طرح‌ها را قبول ندارد.

در این بیانیه آمده است: ادعای کذب آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در خصوص موافقت رژیم اشغالگر با طرح آتش بس، به منزله همراهی واشنگتن با جنایات رژیم اشغالگر و یک پوشش و حمایت سیاسی برای این رژیم است.

جنبش حماس تاکید کرده است که تاکنون هیچ موضعی از سوی مقامات صهیونیستی در خصوص موافقت با طرح آتش‌بس جو بایدن اتخاذ نشده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بامداد چهارشنبه در دوحه پاسخ مقاومت به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای مبادله اسرا را تحویل نخست وزیر قطر دادند.

تحویل پاسخ به طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی در خصوص مذاکره برای آتش بس و تبادل اسرا پس از آن انجام می‌شود که قطعنامه پیشنهادی آمریکا در زمینه آتش بس در نوارغزه، بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست روز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

پربیننده ترین خبرها