هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران بهداشتی در کرانه باختری

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره بحران بهداشتی در کرانه باختری
شنبه 26 خرداد 1403 - 10:39

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در اظهاراتی درباره وضعیت بحرانی بهداشت در کرانه باختری اشغالی هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، گبریسوس با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به زیرساخت‌های بهداشتی در کرانه باختری اشغالی، گفت: سازمان جهانی بهداشت نگران تاثیر منفی این حملات در تشدید بحران بهداشتی در کرانه باختری است.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه اظهارات خود، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر افزایش محدودیت‌ها در رفت و آمد فلسطینیان ساکن در کرانه باختری هم مانع دسترسی آنها به مراقبت‌های بهداشتی مورد نیازشان یا دسترسی آمبولانس‌های این مراکز به بیمارانی که در شرایط اورژانسی و اضطراری قرار دارند، شده و بر وخامت اوضاع بهداشتی این منطقه افزوده است.

تدروس همچنین در بیانیه‌ای در حساب کاربری سازمان جهانی بهداشت در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اینکه افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی از زمان آغاز جنگ در غزه منجر به کشته شدن ۵۲۱ فلسطینی از جمله ۱۲۶ کودک شده است، تاکید کرد: علاوه بر این، بیش از ۵ هزار ۲۰۰ نفر که ۸۰۰ کودک در میان آنها دیده می‌شود، بر اثر افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری مجروح شده‌اند که این موضوع بر لزوم دسترسی آنها به مراکز بهداشتی می‌افزاید.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه با بیان اینکه نیروهای رژیم صهیونیستی با بستن گذرگاه‌های کرانه باختری، ایجاد موانع خودسرانه و بازداشت کارکنان بهداشتی، بعضاً حتی اقدام به محاصره کامل برخی از شهرهای این منطقه کرده‌اند، افزود: این اقدامات باعث محدودیت فزاینده در رفت و آمد در این منطقه شده و دسترسی به مراکز بهداشتی را با مشکل مواجه کرده است.

تدروس همچنین با تاکید بر خواسته سازمان جهانی بهداشت مبنی بر حفاظت فوری و فعال از غیرنظامیان و مراقبت‌های بهداشتی در کرانه باختری، یادآور شده است: لزوم حفظ و تداوم مراقبت‌های بهداشتی جزء لاینفک قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

پربیننده ترین خبرها