حقایق وحشتناک در باره کشتار کودکان غزه

حقایق وحشتناک در باره کشتار کودکان غزه
شنبه 26 خرداد 1403 - 10:49

دفتر اطلاع رسانی دولتی در باریکه غزه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۵ هزار کودک در تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به این باریکه شهید شده‌اند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در باریکه غزه روز جمعه آمار هولناکی را از وضعیت فاجعه‌بار کودکان فلسطینی در دویست‌ و پنجاه‌ و دومین روز جنگ منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، از هفتم اکتبر گذشته (پانزدهم مهر ۱۴۰۲) تاکنون ۱۵ هزار و ۶۹۴ کودک بر اثر حملات رژیم اشغالگر شهید، حدود ۳۴ هزار کودک زخمی و ۳هزار و ۶۰۰ کودک زیر آوار مفقود شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده است: حدود یک هزار و ۵۰۰ کودک دست و پا یا چشم‌های خود را از دست داده یا دچار ناتوانی دائمی شده‌ و حداقل ۲۰۰ کودک توسط اشغالگران ربوده شده‌اند. ۱۷هزار کودک یتیم شده‌اند که سه درصد آنها هر دو والدین خود را از دست داده‌اند همچنین بیش از ۷۰۰ هزار کودک هم به اجبار از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: حدود ۶۵۰ هزار کودک فلسطینی خانه خود را پس از ویران شدن توسط رژیم اشغالگر از دست داده‌اند. ۶۲۵ هزار کودک هم بر اثر تجاوز رژیم اشغالگر مجبور به ترک تحصیل شده‌اند. ۹۸ درصد کودکان غزه آب آشامیدنی سالم پیدا نمی‌کنند و به کمتر از سه لیتر آب در روز دسترسی دارند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در باریکه غزه در ادامه این گزارش افزوده است: سه هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینیِ مبتلا به بیماری‌های مزمن به دلیل سوء تغذیه و عدم مراقبت‌های پزشکی لازم در معرض خطر مرگ قرار دارند. ۶۰ هزار جنین در شکم مادرشان در معرض سقط جنین، مرگ یا نقایص مادرزادی ناشی از اثرات بمب و مواد منفجره قرار دارند. حدود ۴۰ هزار نوزاد هم واکسیناسیون لازم را به صورت منظم دریافت نکرده‌اند و ۸۲ هزار کودک هم علائم سوء تغذیه دارند که علائم ۳۵ درصد از آنها شدید است.

در پایان این گزارش آمده است: ۳۳ کودک فلسطینی هم از هفتم اکتبر گذشته تا کنون بر اثر قحطی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها