لحظه به لحظه با 255 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با 255 مین روز حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
دوشنبه 28 خرداد 1403 - 08:06

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (دوشنبه) در دویست و پنجاه و پنجمین روز حملات جنایتکارانه علیه غزه و کرانه باختری با بمباران شمال شهر غزه تعداد دیگری از فلسطینیان را به خاک و خون کشیدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری سما فلسطین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یک آپارتمان را در منطقه شیخ رضوان واقع در شمال غزه هدف قرار دادند که به شهادت سه فلسطینی و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد.

جنگنده‌های این رژیم همچنین محله الزرقا در شمال شهر غزه را بمباران کردند که بر اثر آن 2 فلسطینی شهید و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

تداوم کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی در حالی است که سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) بامداد امروز در اظهاراتی با وخیم خواندن وضعیت کودکان فلسطینی در غزه، جنگ در این باریکه را نبرد علیه کودکان عنوان کرد.

بنابر گزارش الجزیره، جیمز الدر گفت: در طول جنگ غزه، بیشترین تعداد همکاران او در سازمان ملل متحد از هر درگیری دیگری در تاریخ سازمان ملل متحد کشته شده‌اند.

وی افزود: تأثیری که جنگ (رژیم) اسرائیل بر کودکان غزه گذاشته به حدی است که می توان گفت این جنگ نبرد علیه کودکان است.

در همین حال منابع خبری گزارش دادند که دیوان بین‌المللی کیفری به احتمال زیاد تا ۱۰ روز آینده درباره حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم اسرائیل تصمیم‌گیری خواهد کرد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به احتمال تصمیم‌گیری دادگاه لاهه درباره حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم خاطرنشان کرده است که این احتمال، موجب نگرانی شدید نتانیاهو شده و او در حال رایزنی‌های گسترده درباره صدور این حکم است.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 255 مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:41 | روزنامه عبری: "اسرائیل" جنگ را در سه جبهه می‌بازد

روزنامه عبری نوشت رژیم صهیونیستی جنگی که مدت‌هاست وارد آن شده را در سه جبهه خواهد باخت.

"یوسی ملمان" تحلیلگر اطلاعاتی و استراتژیک صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه "هاارتس"، وضعیت نظامی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه، کرانه باختری اشغالی و جبهه لبنان را بررسی کرده است.

جزییات بیشتر

21:40 | حماس با درهای بسته پایتخت‌های عربی روبه‌رو است

منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش مقاومت فلسطین( حماس) با توجه به فشارهایی که به دلیل جنگ غزه و مذاکرات دشوار درباره آتش‌بس متحمل می‌شود به طور جدی در حال بررسی انتقال مقر رهبری خود از قطر به کشورهای دیگر است.


جزییات بیشتر

19:50 | ولیعهد سعودی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان امروز (دوشنبه) بر ضرورت توقف فوری اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکید کرد و خواستار اتخاذ اقداماتی برای حفظ جان غیرنظامیان شد.

جزییات بیشتر

19:10 | حماس "جنایت" آتش زدن سالن خروجی گذرگاه رفح را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اقدام ارتش رژیم صهیونیستی در به آتش‌ کشیدن ساختمان خروجی گذرگاه رفح و برخی تاسیسات دیگر را "اقدامی جنایت‌آمیز در چارچوب جنگ نسل‌کشی جاری" دانست.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه امروز (دوشنبه) اعلام کرد رژیم صهیونیستی دست به تخریب سالن‌های مسافری در بخش فلسطینی گذرگاه مرزی رفح با مصر زده و آنها را از دسترس خارج کرده است. همزمان برخی منابع از به آتش کشیده شدن سالن‌های مذکور خبر دادند.

18:26 | ابتکار بی‌نظیر پاکستانی‌ها برای کاهش آلام فلسطینیان

\اکستان

مردم پاکستان عید قربان امسال را متفاوت از دیگر سال‌ها برگزار کردند و برای کاهش مشکلات فلسطینیان، که از گرسنگی، محاصره و جنگ رنج می‌برند، قربانی‌های عید قربان را برای آنان فرستادند.

جزئیات بیشتر

17:40 | دانشجویان دانشگاه استنفورد در حمایت از غزه مراسم فارغ التحصیلی را ترک کردند

استنفورد

صدها نفر از دانشجویان دانشگاه استنفورد در آمریکا در اعتراض به همکاری این دانشگاه با شرکت‌های حامی رژیم اسرائیل و برای حمایت از غزه، جشن فارغ التحصیلی را ترک کردند.

تصاویر نشان می دهد، بیش از 400 نفر از دانشجویان دانشگاه استنفورد همزمان با آغاز سخنرانی رئیس دانشگاه با در دست گرفتن پرچم فلسطین و چفیه فلسطینی، جشن فارغ التحصیلی را ترک کردند.

17:33 | تصاویری از ویرانی شدید اردوگاه الشبوره در مرکز شهر رفح

رفح

17:12 | "نقشه کشورهای عربی" بر بازوی سرباز صهیونیست!

تصویر نقشه "اسرائیل بزرگ" بر بازوی یک سرباز صهیونیست باعث خشم گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی در کشورهای عربی شده است.

این نقشه شامل بخشهایی از مصر، لبنان، سوریه، عراق و عربستان سعودی به عنوان "اسرائیل بزرگ" است.

جزییات بیشتر

16:14 | آیا واشنگتن آتش‌بس در غزه را به جبهه شمال ربط می‌دهد؟

غزه

افزایش نگرانی آمریکا درباره افزایش سطح رویارویی تا حد جنگ همه‌جانبه میان حزب الله و رژیم صهیونیستی با تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی در هفته گذشته به طرز چشمگیری بیشتر شده است.

جزییات بیشتر

16:13 | تلاش آوارگان غزه برای شاد کردن دل کودکان خود

شاد

در سایه حاکم شدن فضایی آکنده از مرگ و غم در باریکه غزه، اما ساکنان این باریکه اصرار دارند که به نحوی دل فرزندان خود را در عید مبارک قربان شاد کنند.

خبرنگار شبکه العالم تلاش فعالان برای ایجاد شور و شادی در میان کودکان جنگ‌زده غزه در روز عید قربان، که در یکی از اردوگاه‌های آوارگان در دیر البلح سکتی گریده‌اند را ثبت کرد.

16:11 | واکنش لاپید به انحلال کابینه جنگ

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی به تصمیم نخست‌وزیر این رژیم درخصوص انحلال کابینه جنگ واکنش نشان داد.

"یائیر لاپید" رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم اخیر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم درخصوص انحلال کابینه جنگ گفت: "نتانیاهو باید به جای انحلال کابینه جنگ، دولت را منحل می‌کرد."

14:40 | افزایش شمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۳۴۷ نفر

بنابر اعلام وزارت بهداشت غزه، شمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، امروز و در دویست و پنجاه و پنجمین روز خود به ۳۷۳۴۷ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۵۳۷۲ نفر افزایش یافت.

14:00 | بلایی که تاکتیک‌های سنوار در تونل‌های غزه بر سر نتانیاهو آورد

تاکتیک‌های سیاسی و نظامی فرماندهان مقاومت در غزه، رهبران سیاسی رژیم اشغالگر و آمریکا را وادار کرد تا با اعلام ناگهانی "آرامش تاکتیکی" در طول روز در بخش‌هایی از رفح، به شکست میدانی خود اعتراف کنند و این آتش‌بس حتی ممکن است به فرار کامل آنها از غزه منجر شود.

جزییات بیشتر

13:26 | حکیم: حمایت از فلسطین واجب است/ محکومیت زبانی رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد

سید عمار حکیم، در خطبه‌های نماز عید قربان در بغداد با بیان اینکه حمایت از فلسطین واجب است، تاکیدکرد: محکومیت زبانی رژیم صهیونیستی فایده‌ای ندارد.

جزییات بیشتر

12:39 | افزایش شمار زخمی‌ها در مرکز نوار غزه بر اثر ادامه حملات رژیم صهیونیستی

جانشین مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه اعلام کرد که به دلیل ادامه بمباران مناطق مرکزی این باریکه، هر لحظه بر تعداد زخمی‌های منتقل شده به بیمارستان افزوده می‌شود.

جزییات بیشتر

11:58 | گروهان‌های قدس با سردادن تکبیرهای عید، بر تداوم مبارزه با اشغالگران تاکید کرد

عید

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین، با انتشار کلیپی از مقر این نیروها در روز عید قربان، بر مبارزه قاطع اشغالگران تاکید کرد.

جزئیات بیشتر

11:37 | خودکشی نظامی صهیونیست پس از بازگشت از جنگ غزه

یک رسانه رژیم صهیونیستی از خودکشی یک نظامی این رژیم پس از بازگشت از جنگ در غزه خبر داد.

جزییات بیشتر

11:21 | آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا): 193 نفر از همکاران ما از آغاز جنگ غزه کشته شده‌اند که بالاترین آمار قربانیان در تاریخ سازمان ملل است.

10:54 | لحظه اصابت موشک شلیک شده از جنوب لبنان به کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی

موشک

10:28 | جلسه کابینه رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک‌ها در کرانه باختری

منابع خبری بامداد امروز (دوشنبه) از تشکیل جلسه کابینه رژیم صهیونیستی درباره توسعه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری خبر دادند.

جزییات بیشتر

10:26 | براساس نتایج تحقیقات: نفربر زرهی در رفح هدف موشک ضدزره قرار گرفت

منابع خبری گزارش دادند که بر اساس نتایج تحقیقات اولیه ارتش رژیم صهیونیستی، نفربر زرهی اسرائیلی روز شنبه در رفح هدف موشک ضدزره قرار گرفته است.

جزییات بیشتر

09:41 | حجم ویرانی‌ها در شهرک "عیتا الشعب" لبنان در مجاورت مرز با فلسطین اشغالی به دلیل حملات مستمر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی

hjhj

09:11 | ارتش اشغالگر سالن خروجی گذرگاه زمینی رفح را در جنوب باریکه غزه به آتش کشید

08:28 | سخنگوی یونیسف: جنگ غزه نبرد علیه کودکان است

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) بامداد دوشنبه در اظهاراتی با وخیم خواندن وضعیت کودکان فلسطینی در غزه، جنگ در این باریکه را نبرد علیه کودکان عنوان کرد.

جزییات بیشتر

07:20 |‌ ایجاد تفریح و سرگرمی برای کودکان جنگ‌زده غزه در بیمارستان "المعمدانی" به مناسبت عید قربان

غزه
(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها