غمگین ترین عید در غزه.. صدها کودک از دامان خانواده محرومند +فیلم

سه شنبه 29 خرداد 1403 - 13:09

تعداد زندانیان فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به بیش از 9300 نفر رسیده است که 250 نفر از آنها کودک و 75 نفر زن هستند. آنها در شرایط بسیار دشواری به سر می برند در روز عید قربان غم و اندوه بر خانواده های آنها سایه انداخته است.

العالم - فلسطین اشغالی

در این خانه در الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، هیچ رد و نشانی از شادی عید نیست؛ خانواده در غیاب مادر خود "سهام ابو عیاش" و به دلیل بی اطلاعی از او، در روز عید جنب و جوش کم رمقی را شاهد است. از این مادر جز یک عکس و خاطرات زیبا، چیزی برای فرزندان باقی نمانده است.

"رحیل ابو عیاش"، دختر خانواده به خبرنگار العالم گفت: "کسانی که باید در روز عید در کنارت باشند و تو عید را با آنها جشن بگیری و اصلا وجود خودشان عید است، اکنون نیستند. یعنی کسی که اساس خانه و اساس عید است. 177 روز گذشته است و من صدای مادرم را نشنیده ام و صورتش را ندیده ام. ما خبرهای مادر را به صورت جسته گریخته از خانم های اسیری که آزاد می شوند، می شنویم".

عکسی از سهام ابو عیاش:

خانم ابو عیاش یکی از 75 زندانی زنی است که خانواده هایشان از شادی عید محروم شده اند. ضمن اینکه هزاران خانواده، عید را غیاب عزیزانشان که در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند، برگزار کرده اند..

یکی از اسرای آزادشده در گفتگو با خبرنگار العالک از اوضاع اسرا در روز عید می گوید: "اسرا در زندان های رژیم صهیونیستی، روز عید را با افسردگی طی می کنند چون در کنار خانواده نیستند و نمی توانند با آنها تماس بگیرند. بنابراین عید برایشان خیلی سخت می گذرد. اداره زندانها هم از مانع دید و بازدید بین زندانیان به منظور تبریک عید می شود".

عید امسال، در سایه ادامه جنگ، بدترین عید برای اسرا و عیدی غمگین برای همه مسلمانان است.

بیش از 9300 زندانی در داخل زندان های رژیم صهیونیستی، زیر شکنجه و عذاب هستند و خانواده هایشان، عیدی غنگین را پشت سر می گذارند.

پربیننده ترین خبرها