جنگ غزه وارد ۲۶۲ مین روز خود شد؛ یورش رژیم اشغالگر به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی

جنگ غزه وارد ۲۶۲ مین روز خود شد؛ یورش رژیم اشغالگر به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی
دوشنبه 4 تير 1403 - 12:49

منابع پزشکی اعلام کردند بامداد امروز (دوشنبه) در دویست و شصت و دومین روز حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری فلسطین، براثر حملات جنگنده‌های این رژیم به مناطقی در مرکز شهر غزه، شماری دیگری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند.

العالم- فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، جنگنده‌های رژیم اشغالگر حملات شدیدی به شهرک "الزیتون" در شرق شهر غزه انجام دادند. نظامیان اشغالگر نیز به سمت شهروندان در مناطق مختلفی از خان‌یونس حملات کوری را انجام دادند.

در همین حال، هواپیماهای جنگی رژیم اشغالگر ساعاتی پیش دو منطقه در غرب شهر غزه را هدف قرار دادند.

از هفتم اکتبر گذشته (15 مهر ماه/ آغاز غملیات طوفان الاقصی) تا کنون نیروهای اشغالگر باریکه غزه را از زمین، هوا و دریا هدف حملات جنگنده‌های خود قرار داده‌اند که تا این لحظه ۳۷.۵۹۸ شهید، که عمدتا زنان و کودکان هستند و ۸۶.۰۳۲ زخمی بر جای گذاشته است.

حمله به اردوگاه "العروب" در شمال الخلیل

صبح امروز در جریان یورش نیروهای اشغالگر به اردوگاه العروب در شمال الخلیل، شماری از شهروندان بر اثر استشمام گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

بازداشت یک کودک در "بیت امر"

همزمان، نیروهای اشغالگر یک کودک فلسطینی را در بیت امر در شمال الخلیل در کرانه باختری بازداشت کردند.

منابع محلی اعلام کردند که نیروهای اشغالگر "محمد منذر الزعاقیق" کودک ۱۲ ساله را بعد از یورش به خانه‌شان، بازداشت کردند.

یورش به اردوگاه "الفارغه" در جنوب طوباس

منابع محلی گزارش دادند نیروهای اشغالگر به همراه خودروهای زرهی و بولدوزز، به اردوگاه الفارغه در جنوب طوباس یورش برده و بیشتر از یک ساعت در خیابان منتهی به این اردوگاه مستقر شدند.

به گفته این منابع، به دنبال یورش اشغالگران به این اردوگاه، درگیری‌هایی به وقوع پیوست. گزارش‌هایی از مجروح و یا بازداشت فلسطینیان منتشر نشده است.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 262مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

18:26 | کارشناس صهیونیست: حماس "اسرائیل" منزوی را شکست داد

درپی انتشار گزارش‌هایی از سوی رژیم صهیونیستی در رسانه‌ها مبنی بر حذف کامل گردان‌های القسام- بازوی نظامی حماس- طی روزهای آینده، یک روزنامه‌نگار اسرائیلی این گزارش‌ها را به سخره گرفت.

جزئیات بیشتر

14:59 | کارزار آمریکایی فشار بر کنگره برای لفو سفر نتانیاهو

فعالان آمریکایی در چاچوب کارزارهای ضد سیاست های جنگ طلبانه رژیم صهیونیستی در باریکه ی غزه، کارزار الکترونیکی فشار بر کنگره با هدف لغو دعوت از نتانیاهو برای سفر به این کشور را آغاز کردند.

14:53 | مدیر کل آنروا: بیش از 600000 کودک در غزه از ترس و حشت رنج می برند و از مدرسه محروم شده اند، بدون اقدام موثر برای از سرگیری فعالیت های آموزشی در غزه، یک نسل کامل را محکوم به فقر خواهیم کرد.

14:09 | حامیان فلسطین با پرپایی تجمعی در برلین خواستار قطع روابط تجاری و اقتصادی با دولت اشغالگر صهیونیست به دلیل ارتکاب جنایت نسل کشی در باریکه غزه شدند

برلین

14:00 | معترضان صهیونیست ورودی ساختمان اتحادیه کل کارگران در تل آویو را مسدود کردند

بلی

این معترضان خواهان فلج کردن اقتصاد برای کناره گیری کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

13:55 | حمله توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه های البریج و النصیرات در مرکز نوار غزه

بریح

13:39 | موسسه خیریه "نجات کودکان" در انگلیس: 21000 کودک در باریکه غزه در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها مفقود شده اند.

13:33 | تلاش های حامیان فلسطین در لس آنجلس برای آزادی فلسطین و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

تانا

13:28 | ویرانه های ناشی از حملات شب گذشته جنگنده های رژیم صهیونیستی به شهر عیترون در جنوب لبنان

ویران

13:04 | ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در نوار غزه از تحصیل محروم شده‌اند

دفتر رسانه‌ای غزه گفت که پس از حملات گستردۀ اسرائیل، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان سطوح مختلف تحصیلی در غزه از حق تحصیل خود محروم شده‌اند.

12:40 | حملۀ اسرائیل با بمب‌های فسفری به روستاهای لبنان

فسفری

توپخانه رژیم صهیونیستی منطقه‌های کفرکلا، هورا را در جنوب لبنان هدف قرار داده که این اقدام باعث قطعی برق در منطقه شده است.

12:31 | تصاویری از یک فلسطینی که با وجود ویرانی و جنگ در خان یونس اذان می گوید

ادان

12:24 | گردان های قدس صحنه هایی از بمباران نظامیان و خودروهای رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» واقع در جنوب غربی شهر غزه منتشر کردند

نساریم

11:47 | کارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا با برپایی تجمع خواستار پایان دادن به جنایات اشغالگران علیه بخش پزشکی در باریکه غزه شدند.

کانادا

11:32 | صحنه‌هایی از رنج آوارگان فلسطینی برای به دست آوردن آب آشامیدنی براثر حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به منازل و زیرساخت های فلسطینیان در جنگ نسل کشی غزه

بلا

11:06 | تحلیل تقویت احتمال جنگ با حزب الله؛


فرار بزرگ صهیونیستها، تحقق رویای بازگشت فلسطینیان آواره نزدیک است

نشریه رای الیوم در تحلیلی با اشاره به فرار جمعی صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی به اروپا و دیگر مناطق جهان در آستانه تشدید تحولات جبهه جنگ بین حزب الله و رژیم صهیونیستی، نوشت: تحقق رویای بازگشت فلسطینیان آواره به وطن نزدیک است.

10:38 | الجزیره :80 درصد از جمعیت باریکه غزه به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند

10:27 | حزب الله: لبنان میدان جبران شکست های اسرائیل نخواهد بود/ همه اهداف در تیررس موشک ها و پهپادهای ما است

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان امروز دوشنبه تاکید کرد: کثرت تهدیدهای مداوم اسرائیل علیه لبنان نشانگر ناتوانی و ضعف و نه قدرت این رژیم است و تهدیدها و ارعاب ها این واقعیت را که دشمن شکست خورده است، تغییر نمی دهد.

لبنان میدان جبران شکست های رژیم اسرائیل نخواهد بود، لبنان همچنان نماد پیروزی و شکست دشمن خواهد بود و موشک ها و پهپادهای مقاومت می توانند به هرجایی که خواسته باشند، برسند و به اهداف خود اصابت کنند.

09:54 |

09:06 | بازداشت ده‌ها فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به رام الله

بازداشت

نظامیان اشغالگر صهیونیست بامداد امروز (دوشنبه) به شهرک سلواد در شمال شرق رام الله یورش بردند و بیش از ۷۰ فلسطینی را در این منطقه بازداشت کردند.

09:03 | گردان های مجاهدین تصاویری از هدف قرار دادن پایگاه نظامی کوسوفیم را در شرق استان مرکزی غزه منتشر کرد

اتالا

08:54 | لحظه بمباران خانه ای در شهر غزه توسط اشغالگران صهیونیست

flf

07:30| فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام): انصارالله یمن کشتی Trans World Navigator را در یک حمله مشکوک پهپادی هدف قرار داد

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در باریکه غزه چندین کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.


(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها