مورخ انگلیسی: جنگ جهانی سوم اجتناب‌ناپذیر است

مورخ انگلیسی: جنگ جهانی سوم اجتناب‌ناپذیر است
دوشنبه 4 تير 1403 - 16:46

مورخ برجسته انگلیسی در مقاله‌ای در روزنامه دیلی‌تلگراف نوشت: جنگ جهانی سوم گریزناپذیر است و برای توقف آن کار از کار گذشته است.

العالماروپا

"ریچارد اوفری" در این مقاله با تکرار اتهامات نخ‌نمای غرب علیه ایران، ادعا کرد: ایران ممکن است اعلام کند که بمب اتمی تولید کرده است و ارتش آمریکا نیروهای خود را در مرز برای ورود به آن بسیج خواهد کرد و روسیه، چین و کره‌شمالی در کنار ایران قرار خواهند گرفت.

نویسنده افزود:‌ این اوضاع ممکن است چین را به حمله به تایوان سوق دهد و آمریکا برای نجات تایوان بکوشد که ممکن است به جنگ همه‌جانبه منتهی شود و سامانه ارتباطات ماهواره‌ای در غرب هدف واقع شود.

به عقیده این مورخ، این مساله می‌تواند آسیب شدیدی به شبکه‌های الکترونیکی تجاری و نظامی‌اش وارد کند اما هیچ طرفی اعتراف نمی‌کند که موشک‌ها را شلیک کرده است، اما کشورهای ضدغربی مقصر شناخته می‌شوند و با از بین رفتن ارتباطات، مقابله به مثل دشوار می‌شود. پس از آن ممکن است ارتش‌های غرب به حال آماده‌باش درآیند و روسیه و چین ممکن است خواستار توقف آن شوند. اما دیگر دشوار خواهد بود این روند را متوقف کرد که به همین علت بحران گسترش خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها