گزارش العالم از راهکار شهروندان سودانی برای مقابله با بحران‌های معیشتی +فیلم

پنج‌شنبه 7 تير 1403 - 15:34

شهروندان سودانی در شهر ام درمان در غرب خارطوم پایتخت این کشور، برای کاستن از شدت بحران‌های معیشتی ناشی از جنگ داخلی، به کاشت برخی انواع سبزیجات و میوه‌ها در حیاط خانه های خود روی آورده اند.

العالم - سودان

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در سودان، خانم "منی عباس" برای کاستن از شدت فشارهای معیشتی، بخشی از فضای خانه خود را به پرورش گوسفند به برای تأمین شیر مورد نیاز کودکان خود و همسایگان اختصاص داده است. همسایگان وی نیز پس از افزایش قیمت شیر و لبنیات، نیازهای خود را از این طریق تأمین می کنند.

منی عباس که از ساکنان منطقه الحتانه در ام درمان است، می گوید: به لطف خدا شیر مورد نیاز را تأمین کرده ایم و توانسته ایم نیاز خود را به شیر خشک برای کودکانمان قطع کنیم و کودکان ما صبح و ظهر و شب شیر می خورند.

شهروندان ام درمان، در پی تشدید بحران‌های معیشتی و افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی و از دست دادن منابع درآمد خود، برای تأمین مواد غذایی مورد نیاز، فضای خالی محوط خانه خود را به کشت برخی انواع سبزیجات و میوه نیز اختصاص داده اند.

"مجدی محمد" از اهالی منطقه بیت المال در ام درمان به خبرنگار العالم گفت: "ما زمانی گوجه فرنگی داشتیم اما مدتی است که این ماده غذایی نایاب و قیمت آن در بازار سرسام آور شده است لذا تصمیم گرفتیم این محصول را کشت کنیم و حتی بخشی از آن را به همسایگان بدهیم".

برخی دیگر از شهروندان جنگ زده سودانی نیز موفق شده اند با استفاده از کودها گیاهی و حیوانی به جای کودهای شرکتی، بخشی از منازل خود را آماده کشاورزی کنند.

آنها همچنین موفق شده اند با پرورش مرغ و دیگر پرندگان و خرگوش، گوشت و تخم مرغ مورد نیاز خود را تأمین کنند.

از 26 فروردین ماه گذشته که نبرد میان ارتش و نیروهای واکنش سریع شروع شده تاکنون بیش از 13 هزار شهروند سودانی جان خود را از دست داده و افزون بر 7 میلیون و 500 هزار نفر در داخل و یک میلیون و 500 هزار سودانی به خارج پناهنده شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها