سازمان ملل انتقال محموله های کمک از اسکله سیار آمریکا در غزه را آغاز کرد

سازمان ملل انتقال محموله های کمک از اسکله سیار آمریکا در غزه را آغاز کرد
شنبه 9 تير 1403 - 22:07

سازمان ملل روز شنبه اعلام کرد که روند انتقال کمک‌های بشردوستانه در اسکله سیار ساخت آمریکا در سواحل غزه و توزیع آن در انبارهای این منطقه را آغاز کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش "آسوشیتد پرس' این یک گام مهم است زیرا آمریکا در نظر دارد استفاده از این اسکله که پیش از این دریای متلاطم به آن آسیب زده بود را متوقف کند.

مشخص نیست چه زمانی ممکن است این کمک ها به فلسطینی های غزه برسد. این درحالی است که کارشناسان درباره خطر بالای قحطی در غزه هشدار داده اند.

به گفته مقامات آمریکایی، میلیون ها کیلوگرم کمک بشردوستانه در این اسکله انباشته شده است. به گفته ارتش آمریکا، تنها در هفته گذشته، بیش از ۱۰ میلیون پوند (۴.۵ میلیون کیلوگرم) کمک به ساحل غزه منتقل شده است.

عبیر عطفا، سخنگوی برنامه جهانی غذا، به آسوشیتدپرس گفت که این عملیات برای پاک سازی ساحل غزه و جلوگیری از فاسد شدن کمک ها انجام می شود. عطفا افزود که عملیات بیشتر سازمان ملل در اسکله به ارزیابی های امنیتی بستگی دارد.

اگر کامیون‌های این نهاد سازمان ملل با موفقیت این کمک‌ها را به انبارهای داخل غزه برسانند، آمریکا برای استفاده مجدد از اسکله که به دلیل آب‌وهوای روز جمعه جمع شده بود، تجدید نظر خواهد کرد.

مقامات آمریکایی گفتند که به دلیل احتمال عدم استفاده از کمک ها، در حال بررسی توقف استفاده از این اسکله هستند.

به گزارش ایرنا، «سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن مدعی شد که وضعیت بد جوی باعث آسیب به بخشی از این اسکله شده است.

او ادعا کرد: بازسازی و تعمیر این اسلکه حداقل یک هفته زمان نیاز خواهد داشت و پس از آن، دوباره در ساحل غزه نصب خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها