کوچ اجباری فلسطینیان با تخریب خانه‌هایشان توسط رژیم صهیونیستی

پنج‌شنبه 14 تير 1403 - 21:06

ارتش اشغالگر با تداوم حملات خود به شهرهای کرانه باختری اشغالی، 9 خانه فلسطینی را در روستای البیرین در جنوب الخلیل به بهانه‌های واهی تخریب و ساکنان فلسطینی آن را آواره کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

احمد حلایقه خبرنگار العالم در الخلیل صحنه‌هایی دردناک را به تصویر کشید که سه دختربچه فلسطینی دقایقی پس از تخریب منزلشان در روستای البیرین در جنوب الخلیل در جنوب کرانه باختری، روی ویرانه‌های خانه‌ها می‌نشینند و علامت پیروزی نشان می‌دهند.

وضعیت خانواده آنها مانند هشت خانواده فلسطینی دیگر است که منازلشان توسط اشغالگران ویران شده است. برخی از خانواده ها که از قبل اطلاعی از تخریب نداشتند، به طور ناگهانی همه چیز خود را از دست دادند.

خبرنگار العالم افزود که ارتش اشغالگر هنگام صبح در منطقه مستقر شد و عملیات تخریب را به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز در مناطق طبقه‌بندی شده، آغاز کرد.

فرید برقان، رئیس شورای روستای البیرین گفت: همه خانه‌ها به طور کامل تخریب شدند، ۹ خانواده مجبور به ترک خانه‌های خود شدند که در میان آنها ۳۴ کودک و یک پیرمرد سالخورده هستند. هدف اشغالگران از این اقدام کاملاً آشکار است همانگونه که در رسانه‌های اسرائیلی هم اعلام شده، هدفشان اخراج فلسطینی‌ها از این مناطق و اعلام برآوردن خواسته‌های شهرک‌نشینان در این مناطق است.

پیش از آن نیز بولدوزرهای رژیم اشغالگر در شب، منازل دو برادر از خانواده زواره در بیت لحم را که ماه ها پیش متهم به شرکت در عملیات الزعیم شدند، تخریب کردند. در عملیات مذکور دو نظامی صهیونیست کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند. در این حادثه محمد عیسی زواره به شهادت رسید و برادرش کاظم مجروح و بازداشت شد.

پربیننده ترین خبرها