273مین روز پیاپی از جنگ غزه؛ نسل‌کشی با ابزار تشنگی

273مین روز پیاپی از جنگ غزه؛ نسل‌کشی با ابزار تشنگی
جمعه 15 تير 1403 - 08:29

ارتش رژیم صهیونیستی در 273مین روز از جنگ نسل‌کشی در غزه، مناطق مختلفی از این باریکه را هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده و حملات زمینی خود را به شهر رفح گسترش داد.

العالم - فلسطین اشغالی

یک منبع آگاه در تل‌آویو درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت که جنبش حماس و رژیم اسرائیل در آستانه دستیابی به توافق چارچوب آتش‌بس و مبادله اسرا قرار گرفته‌اند.

این منبع آگاه خاطرنشان کرد که مقامات رژیم اشغالگر معتقدند واکنش اخیر حماس به دو طرف امکان می‌دهد مذاکرات بر سر جزئیات دستیابی به توافق را آغاز کنند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار از جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه اعلام کرد نظامیان این رژیم ظرف 24 ساعت گذشته، 4 جنایت فجیع مرتکب شده‌اند که در نتیجه آن 58 نفر به شهادت رسیده و 179 نفر مجروح شدند. در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین تصریح شده است که آمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته تا کنون به 38011 شهید و 87445 مجروح رسیده است.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر اروپا- مدیترانه هم با صدور گزارشی در روز پنجشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در راستای ادامه نسل‌کشی در غزه، از تشنگی به عنوان سلاحی علیه غیرنظامیان استفاده می‌کند؛ این رژیم منابع آب موجود در غزه به خصوص منابع آب آشامیدنی را به روی مردم بسته و دسترسی مردم به آب را به شدت محدود کرده است.

در این گزارش تصریح شده است که این رژیم با حمله موشکی به ایستگاه تصفیه آب در حی "الزیتون" در جنوب شهر غزه دوشنبه گذشته 1 ژوییه، خسارات سنگینی به این ایستگاه – که آب مورد نیاز 50 هزار شهروند در چندین منطقه مسکونی را تأمین می‌کند – وارد کرد.

گزارش لحظه به لحظه العالم از 273مین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:16 | منابع عبری: آتش سوزی گسترده در کریات شمونا و شهرک شلومی پس از حملات سنگین موشکی نیروهای مقاومت لبنان

فیلم

21:46 | مخالفت تل‌آویو با درخواست حماس درباره آتش‌بس

رئیس موساد و تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی گفت با درخواست جنبش حماس در توافق پیشنهادی آتش‌بس مخالفت کرده است. (جزئیات بیشتر)

21:37 | تمجید هنیه از ملت و مقاومت لبنان

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در دیدار با دبیرکل جماعت اسلامی لبنان، از مردم لبنان و مقاومت این کشور تقدیر کرد. (جزئیات بیشتر)

19:42 | مخالفت حماس با طرح ورود نیروهای خارجی به غزه

جنبش مقاومت فلسطین (حماس)‌ اعلام کرد اداره باریکه غزه پس از شکست رژیم اسرائیل در جنگ، یک موضوع کاملاً فلسطینی است که مورد توافق همه مردم فلسطین است. (جزئیات بیشتر)

19:17 | هلاکت ۱۰ نظامی صهیونیست در عملیات ترکیبی گردان‌های قسام

شاخه نظامی جنبش حماس امروز اعلام کرد که روز گذشته طی عملیاتی پیچیده در محله "الشجاعیه" شهر غزه، ۱۰ سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را از پا درآورد. (جزئیات بیشتر)

17:11 | سربازان رژیم صهیونیستی در نوار غزه وحشت زده از موش فرار می کنند؛ و آن را با نارنجک اشتباه می گیرند.

فیلم

16:57 | پیکر شهدای تجاوزات اشغالگران رژیم صهیونیستی به جنین صبح امروز تشییع شد.

فیلم

16:34 | کلیسایی در غزه به بیمارستانی برای درمان مجروحان تجاوز رژیم صهیونیستی تبدیل شد

9 ماه پس از تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کشیشان کلیسای "سنت فیلیپ" در شهر غزه، کلیسای خود را به یک کلینیک پزشکی تبدیل کردند.

قابل ذکر است که تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه منجر به شهادت بیش از 38 هزار فلسطینی شد که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

15:49 | از سرگیری مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس برای مبادله اسرا در دوحه

مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت فلسطین(‌ حماس) برای مبادله اسرای طرفین در دوحه پایتخت قطر از سر گرفته شده است. (جزئیات بیشتر)

10:18 | دیدار هیئتی از حماس با سید حسن نصرالله

هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست دکتر خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش در باریکه غزه با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

طرفین در این دیدار در مورد آخرین تحولات امنیتی و سیاسی فلسطین به طور عام و غزه به طور ویژه و اوضاع جبهه‌های پشتیبانی از این باریکه در لبنان، عراق و یمن گفتگو کردند.

دو طرف همچنین در این دیدار آخرین جزئیات مذاکرات جاری برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه را بررسی کرده و بر ادامه هماهنگی و همکاری میدانی و سیاسی در همه عرصه‌ها برای تحقق اهداف مورد نظر تاکید کردند./ مرکز اطلاع رسانی فلسطین

رژیم صهیونیستی برای اشغال طولانی‌مدت غزه آماده می‌شود

09:16 | روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" نوشت که ارتش صهیونیستی پس از 9 ماه جنگ بر 26 درصد از غزه مسلط شده و برای سیطره طولانی‌مدت بر آن جاده‌ها را آسفالت و پایگاه‌های نظامی ایجاد کرده است. (جزئیات بیشتر)

پربیننده ترین خبرها