آیا عراق شاهد موج جدید آوارگی خواهد بود؟

آیا عراق شاهد موج جدید آوارگی خواهد بود؟
جمعه 15 تير 1403 - 10:17

در حالی‌که وزارت مهاجرت و آوارگان عراق اعلام کرد قصد دارد پرونده بازگشت آوارگان و اردوگاه‌های‌شان را ببندد این کشور به خاطر تداوم گلوله‌باران و بمباران شمال عراق توسط ترکیه شاهد موج جدیدی از آوارگی خواهد بود.

العالمعراق

گلوله‌باران مواضع حزب کارگران کردستان عراق( پ‌ک‌ک) توسط ترکیه، ساکنان منطقه "سیدکان" در اقلیم کردستان به‌ویژه کشاورزان و دامداران را مجبور کرد به مراتع امن‌تری نقل مکان کنند، اما آنها برای حفظ معیشت خود بر بازگشت اصرار دارند.

هر روز صدای گلوله‌باران مواضع پ‌ک‌ک توسط ترکیه در ارتفاعات شنیده می‌شود.

این در حالی است که با ادامه ورود ارتش ترکیه به اقلیم کردستان، تنش در این مناطق افزایش یافته است.

"کریم علیوی المحمداوی" رئیس کمیته امنیت و دفاعی پارلمان عراق در این‌باره به "السومریه نیوز" گفت: مداخله آشکار ترکیه در شمال عراق باعث خشم مردم و دولت این کشور شده است.

وی اشغال بخش‌هایی از استان دهوک توسط نیروهای ترکیه را خطرناک دانست.

"احمد حمه جعفر" سیاستمدار کُرد نیز به السومریه نیوز گفت: 7 روستا در اطراف دهوک در 4 روز گذشته شاهد آوارگی ده‌ها خانواده به دلیل تشدید بمباران هوایی و گلوله باران توپخانه‌ای و حمله پهپادی ترکیه بوده است.

وی افزود: امکان تحقق سناریوی حمله همه‌جانبه به مناطق وسیعی از اطراف دهوک وجود دارد و این در حالی است که مقامات اقلیم کردستان آمار واقعی تعداد خانواده‌های آواره را پنهان می‌کنند.

وی با اشاره به حضور نیروهای ترکیه در استان دهوک، از دولت بغداد خواست موضعی واضح در قبال نقض حاکمیت عراق توسط ترکیه اتخاذ کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها